پیشکسوتان پاسدار کمیته انقلاب اسلامی در کرج تجلیل شدند

همزمان با ۲۳ بهمن، سالروز تاسیس کمیته انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به فرمان امام خمینی (ره)، مراسم تجلیل از پیشکسوتان پاسدار کمیته انقلاب اسلامی استان البرز در کرج برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵ - 12February 2023
مراسم تجلیل از پیشکسوتان پاسدار کمیته انقلاب اسلامی در کرج برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، مراسم تجلیل از پیشکسوتان پاسدار کمیته انقلاب اسلامی که به رغم بارش شدید برف در کرج پس از نماز مغرب و عشاء در سالن جلسات هیت انصار الامام رزمندگان کرج برگزار شد با استقبال گسترده مردم و پیشکسوتان امنیت (پاسداران کمیته انقلاب اسلامی) استان البرز روبرو شد.
 
در این مراسم سردار «حمید هداوند» فرمانده انتظامی استان البرز از نقش مهم پاسداران کمیته انقلاب اسلامی در تامین و تثبیت امنیت کشور، مبارزه با گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب، مبارزه با مواد مخدر سخن گفت و اظهارداشت:  امنیت کشور به پاسداران کمیته‌ انقلاب اسلامی مدیون است و امروز نیز به حضور و مشارکت پیشکسوتان این کمیته‌ها نیازمندیم.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کمیته‌انقلاب اسلامی، افزود: کمیته‌های انقلاب اسلامی با تقدیم بیش از ۱۸۰۰ شهید، بیش از ۲۷۰۰ جانباز و حدود ۱۶۰ آزاده نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند و با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مانند کمیته‌ها در دهه ۶۰ فعالیت کنید امروز کمیته انقلاب اسلامی یک الگو برای امنیت کشور است.  
 
سردار هداوند با تاکید بر اینکه دشمن درصدد ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران اسلامی است، تصریح کرد: ۴۷ کشور و ۱۱ سازمان جاسوسی به طور مستقیم اغتشاشات در ایران را هدایت کردند و اگر اهتمام و جانفشانی پاسداران و شهدای امنیت نبود چه بسا الگوی سوریه به جهت تجزیه، ناامنی و آشوب در کشور ما نیز پیاده سازی می‌شد.  
 
در این مراسم همچنین سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت و شهدای کمیته انقلاب اسلامی، گفت: ثبت تاریخ شفاهی و معنوی کمیته‌ انقلاب اسلامی در قالب یک فرهنگ نامه یکی از مهمترین الویت‌ها در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز است.
 
وی افزود: اگر امروز نسل جوان ما با معارف دفاع مقدس بیگانه است، ایراد از ما پیشکسوتان دفاع مقدس است که این خاطرات را برای  آن‌ها بازگو نکرده‌ایم و پیشکسوتان دفاع‌مقدس امروز اغلب پدربزرگ و سپیدمو هستند و این وظیفه ما است که امروز خاطرات‌مان را برای نسل‌های بعدی بازگو کنیم.
 
سردار اسلامی با تاکید بر اینکه از نوه‌های خود بخواهید روایت‌های شما از دفاع مقدس را ثبت و مستند سازند و برای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ارسال کنند، افزود: نسل جوان باید با تاریخ کمیته‌انقلاب اسلامی آشنا شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه جهاد تبین و روایتگری را به عنوان یک مسئولیت تاریخی جدی بگیرید، خاطرنشان کرد: پاسداران کمیته انقلاب اسلامی در استان البرز درانجمن راویان استان البرز حضور پیدا کنند تا زمینه ثبت تاریخ کمیته‌ارزشمند انقلاب اسلامی که نقش حیاتی در تامین و استحکام امنیت کشور داشتند، فراهم شود.
 
همچنین در این مراسم معنوی که با شعر خوانی و مداحی تعدادی از مداحان و شاعران هیت الانصار الامام رزمندگان کرج تداوم یافت از چهل جانباز کمیته انقلاب اسلامی در استان البرز تقدیر شد.  
 
در این آیین معنوی با تقدیر از خانواده مرحوم حاج داوود شعبانی به مقام این پاسدار پیشکسوت و فقید کمیته انقلاب اسلامی در کرج ادای احترام شد و یاد و خاطره درگذشتگان و  شهدای این کمیته گرامی داشته شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار