رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

تدوین مجموعه کتاب‌های نظام موضوعات دفاع مقدس و مقاومت توسط دانشگاه آزاد اسلامی

صالحی‌آرا از تدوین کتاب‌ نظام موضوعات «دفاع مقدس و مقاومت» توسط دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ آزاد اسلامی با رویکرد انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده ارائه می‌شود.
کد خبر: ۵۷۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ - 13February 2023

تهیه نظام موضوعات دفاع مقدس و مقاومت توسط دانشگاه آزاد اسلامی«احمد صالحی‌آرا» رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اظهار داشت: درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ آزاد اسلامی از سال ۱۳۸۷ تا کنون با رویکرد علمی و معرفتی به همت سرلشکر شهید «حاج احمد سوداگر» در حوزه‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده تدریس می‌شود.

صالحی آرا با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه آزاد الزامی اختیاری شد، گفت: هم‌اکنون این درس در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور به صورت الزامی اختیاری ارئه می‌شود که دانشجویان محترم باید این واحد درسی را پاس کنند. 

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از اواخر سال ۱۳۹۷ مجموعه کتاب‌های نظام موضوعات دفاع مقدس و مقاومت مطرح شد و رئیس دانشگاه آزاد تاکید داشت با توجه به رویکرد حل مسئله دانشگاه آزاد حتما نسبت به تهیه مجموعه کتاب‌های نظام موضوعات دفاع مقدس و مقاومت اقدام شود.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار رشته و گرایش دانشگاهی بین وزارت علوم و بهداشت و علوم اسلامی و حوزوی وجود دارد، گفت: با توجه به این موضوعات تولید متون فاخر با استفاده از تجارب دفاع مقدس و مقاومت با توجه به سرفصل‌های عمومی، اصلی و اختصاصی مطالب نظام موضوعات احصاء شود.

صالحی آرا با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ایجاد پیوست نظام موضوعات دفاع مقدس گفت: با توجه به مطالبه رهبری دانشگاه آزاد با استفاده از ظرفیت هیأت‌های علمی دانشگاه بخصوص اساتید و هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان متون علمی مورد بررسی قرار گرفت و در هر بخش موضوعات دفاع مقدس احصا شد.

وی خاطرنشان کرد: این متون در مجموعه کتاب‌های مجموعه علوم انسانی، مجموعه علوم اجتماعی، مجموعه علوم هنر و معماری، مجموعه علوم حوزه‌ای، مجموعه علوم نظامی و انتظامی، مجموعه علوم فنی مهندسی، مجموعه علوم پزشکی و پیراپزشکی، مجموعه علوم پایه، بین رشته‌ای و علوم پزشکی، مجموعه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و مجموعه علوم اسلامی تهیه و تدوین شد که شامل ۳۸ جلد کتاب شده است.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این مجموعه برای استفاده محققان در حوزه پژوهش به رشته تحریر درآمده است. همه افراد علاقه‌مند به فعالیت‌ها و کارهای پژوهشی و تحقیقی می‌توانند از اواسط بهار سال آینده این مجموعه را تهیه کنند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها