رئیس سازمان بسیج مداحان و هیات‌های مذهبی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان:

چهارمین همایش نغمه سرایان کشور به میزبانی بندرعباس برگزار می‌شود

«احترامی» با اشاره به برگزاری چهارمین همایش نغمه سرایان کشور به میزبانی بندرعباس، گفت: این آیین در واقع به نمایش گذاشتن صحنه‌ای از اتحاد و وحدت‌آفرینی و همچنین انسجام و برادری بین اقوام و مذاهب است.
کد خبر: ۵۷۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ - 14February 2023

چهارمین همایش نغمه سرایان کشور به میزبانی بندرعباس برگزار می شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «مهدی احترامی» رئیس سازمان بسیج مداحان و هیات‌های مذهبی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: این عاشقان اهل بیت (ع) از ۲۹ بهمن تا یکم اسفند امسال به مدت سه روز میهمان استان هرمزگان بوده و با اجرای هنری خود در قالب نغمه سرایی، مولودی خوانی، شعر و سروده‌هایی با موضوع پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) گوشه‌ای از آموزه‌های اعتقادی و وحدت بخش خود را به نمایش می‌گذارند.

وی عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در حسینیه امامزاده سیدمظفر (ع) در روز ۲۹ بهمن، همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت در سالن حوزه علمیه خواهران با حضور مسئولان کشوری و استانی در روز ۳۰ بهمن، عطرافشانی گلزار شهدا و همچنین بازدید از مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران (ایزوایکو) در قالب اردوی راهیان پیشرفت در روز یکم اسفند از برنامه‌های سه روزه نغمه سرایان اهل سنت کشور در بندرعباس است.

رئیس سازمان بسیج مداحان هرمزگان همچنین با اشاره شناسایی و جذب مداحان در استان، افزود: در سطح استان هرمزگان ۲۶۰ نوگل حسینی و زینبی هشت تا ۱۸ ساله در شهر بندرعباس و میناب تحت آموزش‌ هستند و دوره‌های متفاوت مقدماتی، سطح یک و ۲ برای آن‌ها برگزار می‌شود.

احترامی یادآور شد: در استان هرمزگان ۱۱ کانون بسیج مداحان در شهرهای بندرعباس، میناب، رودان، حاجی آباد، جاسک، سیریک، بشاگرد، بستک، هرمز، بندرخمیر و بندرلنگه فعال است و تاکنون در این کانون‌ها یک‌هزار و ۵۰۰ بسیجی نیز جذب و سازماندهی شده است.

نظر شما
پربیننده ها