۴۴ سال افتخار/ مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد؛

آزادی ۶۶۴ زندانی جرایم غیر عمد در فجر انقلاب اسلامی

شمس گفت: ۶۶۴ زندانی بدهکار مالی و ۱۴ محکوم به پرداخت دیات غیرعمد ناشی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی از حبس رهایی یافتند.
کد خبر: ۵۷۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ - 14February 2023

آزادی ۶۶۴ زندانی جرایم غیر عمد در فجر انقلاب اسلامیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علی شمس» مدیرعامل ستاد دیه کشور با تقدیر از آحاد مختلف اجتماعی در راستای امر حسنه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، گفت: در ایام مبارک دهه فجر، ۶۶۴ زندانی بدهکار مالی و ۱۴ محکوم به پرداخت دیات غیرعمد ناشی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی از حبس رهایی یافتند.

وی بدهی زندانیان آزاد شده را رقمی معادل ۶ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در فرآیند رسیدگی به پرونده زندانیان مساعدت شده در قالب پویش «فجر آزادی؛ ویژه استخلاص بدهکاران غیربزهکار»، نمایندگی ستاد دیه در استان‌ها با دعوت از شکات خصوصی و برگزاری جلسات صلح و سازش رقمی بالغ بر یک هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال را از اصل محکوم‌ٌبه گذشت رضایتمندانه اخذ کرده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تقدیر از همیاری قضات محاکم قضایی در مختومه کردن پرونده بدهکاران مالی، اظهارکرد: در رسیدگی به پرونده‌ها تا میزان ۴ هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال نیز با معاضدت‌های قضایی دایر بر «ارایه دادخواست اعسار»، از اصل بدهی کسر شده است.

شمس با اشاره به اینکه ۷۸ زندانی جرایم غیرعمد بدون پرداخت هر وجهی و به صرف مشاوره‌های حقوقی ستاد دیه از بند آزاد شده‌اند، گفت: در فهرست استان‌های فعال آذربایجان شرقی با فراهم کردن زمینه آزادی ۴۸ زندانی جرایم غیرعمد در صدر فهرست آزادی‌های ویژه ایام‌الله فجر قرار گرفته و در ادامه استان اصفهان با آزادی ۴۴ مددجوی نیازمند و تهران و خراسان‌رضوی نیز به ترتیب با مهیا ساختن مقدمات رهایی ۳۹ و ۳۴ محبوس در ردیف‌های بعدی این جدول آماری قرار دارند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها