نماینده مجلس شورای اسلامی:

غرب فقط درصدد امتیازگیری بیشتر از ایران است

عباس‌زاده مشکینی گفت: غربی‌ها درصدد امتیازگیری بیشتر از ایران در برجام بودند و با سازوکار‌های ابداعی خودشان مانند اینستکس به نوعی مسیری را برای جبران اقدام ایالات متحده باز می‌کردند، اما با ایجاد موانع آن راهکار‌ها را مسدود می‌کردند.
کد خبر: ۵۷۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷ - 14February 2023

غرب فقط درصدد امتیازگیری بیشتر از ایران استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص انحلال و تعطیلی اینستکس از سوی طرف‌های غربی و عدم توجه به مفاد توافق برنامه جامع اقدام مشترک، اظهار داشت: وقتی آمریکایی‌ها امضاء خود از برجام را پس گرفتند، مشخص شد اروپایی‌ها نقش پلیس خوب را در مقابل سیاستمداران کاخ سفید ایفا می‌کنند.

عباس‌زاده مشکینی افزود: در واقع غربی‌ها درصدد امتیازگیری بیشتر از ایران بودند و با سازوکار‌های ابداعی خودشان به نوعی مسیری را برای جبران اقدام ایالات متحده باز می‌کردند، اما با ایجاد موانع آن راهکار‌ها را مسدود می‌کردند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اینستکس مصداقی از اقدامات یاد شده غربی‌ها محسوب می‌شود، ادامه داد: به عبارتی اینستکس راهکاری برای جبران خسارت‌های خروج یکجانبه واشنگتن از برجام بود، اما تحریم‌های آمریکا مانع تحقق اهداف اولیه این سازوکار شد که تایید کننده نکته یاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک باید اذعان کرد اروپایی نیز همانند مقامات آمریکایی در برجام عمل کردند و به هیچ عنوان تعهداتی که برایشان تعیین شده بود را عملیاتی نکردند که بیانگر یکسان بودن سیاست هایشان با ایالات متحده است و فقط روش اجرای آن متفاوت است.

عباس‌زاده مشکینی با اشاره به اینکه کشورمان معطل برجام و راهکار‌های سیاسی اروپایی‌ها در مواجه با برجام نماند، خاطرنشان کرد: در واقع ایران با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین بهره گیری از ارز‌های ملی در معاملات و همکاری‌های دوجانبه با کشور‌های دنیا، سیاست تحریمی غرب را دچار شکست کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار