معاون فرهنگی، اجتماعی استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت پرداختن به نقش جامعه زنان در دفاع مقدس با بسیج ظرفیت‌ها

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» گفت: با توجه به کم‌کاری‌هایی که در خصوص انعکاس نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود دارد برای پرداختن به این نقش‌ اثرگذار، باید قیام کرد و با بسیج ظرفیت‌ دستگاه‌های متولی به این مهم پرداخت.
کد خبر: ۵۷۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ - 15February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نهمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در این نشست با اشاره به تشییع پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام در ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهارداشت: وداع و تشییع پیکر این شهدای والامقام در سطح استان اتفاق خوبی بود، توجه و خدمتگزاری که توسط مجموعه‌های استانی انجام شد، ارزشمند است.

وی با تأکید بر رونق بخشیدن به یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان، افزود: مناسبت‌های پیش رو در ماه شعبان و حلول سال نو فرصت خوبی است تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی و ارائه محتواهای غنی، این مناسبت‌ها در یادمان‌های شهدای گمنام که محل حضور قشرهای مختلف مردم است گرامی داشته شود.

ضرورت پرداختن به نقش جامعه زنان در دفاع مقدس با بسیج ظرفیت‌ها

این مسئول با اشاره به گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، گفت: سالگرد عملیات‌های خیبر و بدر، روز راهیان نور و روز شهدا از جمله مناسبت‌های مهم پیش‌رو تا در اسفند ماه است که دستگاه‌ها و ساختارهای استانی و شهرستان‌ها با برنامه‌ریزی، تعامل و اجرای برنامه‌های ابتکاری نسبت به پاسداشت این مناسبت‌ها اقدام کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در ادامه با تأکید بر لزوم تقویت حمایت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی دفاع مقدس از آثار تالیفی حوزه دفاع مقدس در سال آینده، بیان داشت: با توجه به کم‌کاری‌هایی که در خصوص انعکاس نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود دارد برای پرداختن به این نقش‌ اثرگذار، باید قیام کرد و با بسیج ظرفیت‌ دستگاه‌های متولی به این مهم پرداخت.  

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: ضمن قدردانی از اقدامات مثبت صورت گرفته توسط دستگاه‌های استانی، امید است با تعاملات سازنده برای جبران عقب‌ماندگی‌ها به میزان مقدورات تلاش شود.

وی به برگزاری جایزه ادبی یوسف اشاره کرد و یادآور شد: کمیته ادبیات و تاریخ شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نقش دستگاه‌ها را برای برگزاری مرحله استانی جایزه ادبی یوسف مشخص کند و برای برگزاری اختتامیه مرحله استانی نیز در تعامل با فرمانداری مشهد تصمیم‌گیری شود.

ضرورت پرداختن به نقش جامعه زنان در دفاع مقدس با بسیج ظرفیت‌ها

در این نشست سرهنگ «علیرضا رضایی» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های شهدای گمنام، «محمدرضا حقدادیان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات و «ملیحه غیور» سرپرست مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در حوزه احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و تشییع و تدفین شهدای گمنام و همچنین حمایت و چاپ آثار تالیفی حوزه دفاع مقدس و راه‌اندازی انجمن نویسندگان دفاع مقدس استان ارائه کردند و حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد تدابیر لازم را جهت تسهیل در روند اجرای مأموریت‌ها را ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها