امام جمعه ایلام:

آیت‌الله «حیدری ایلامی» ‌الگو و اسوه جهاد و ولایتمداری است

حجت‌الاسلام «کریمی تبار» گفت: آیت‌الله «حیدری ایلامی» ‌الگو و اسوه جهاد و ولایتمداری برای روحانیت آن روز و امروز اسوه‌ای برای آحاد جامعه است.
کد خبر: ۵۷۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ - 15February 2023

آیت الله حیدری ایلام الگو و اسوه جهاد و ولایتمداری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام حجت‌الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان ایلام امروز (چهارشنبه) در مراسم بزرگداشت ‌آیت‌الله «حیدری ایلامی» و یادواره شهدای روحانی استان ایلام اظهار داشت: آیت‌الله «حیدری ایلامی» الگو و اسوه جهاد و ولایتمداری برای روحانیت آنروز و امروز ‌اسوه‌ای برای آحاد جامعه امروز است.

وی اضافه کرد: آیت الله حیدری آنچنان زاهد و وارسته بود که با زندگی زاهدانه و توکل به خدا و اولین مجتهدی بود که با شرایط سخت زمان شاه توانست حوزه علمیه را تأسیس کند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار گفت: ایلام در دوران دفاع مقدس ۱۰۳ روحانی داشت که از این تعداد ۱۳ نفر شهید سه نفر آزاده و ۲۴ نفر جانباز است که بر این اساس باید گفت بر اساس جمعیت، درصد تعداد شهدای روحانیون بیشترین درصد را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: دشمن می‌داند اگر بخواهد به اسلام و تشیع ضربه بزند باید روحانیت را از میدان خارج کند و بر این اساس هجمه سنگینی ‌علیه روحانیت در فضای مجازی و حقیقی برنامه ریزی کرده است.

این مسئول افزود: نیاز است نقش روحانیت و زهد روحانیت و خدمتگزاری روحانیت و تلاش روحانیت در طول تاریخ در سختی های جنگ و بمباران ها و برای مردن تبیین و نهادینه شود.

امام جمعه ایلام متذکر شد: آیت‌الله «حیدری ایلامی» مدیریت هدایت مجاهدان استان را بر عهده گرفت و در برابر رژیم بعثی ایستادند و با حضور میدانی اولین ضربه را با انسجام عشایر را به دشمن بعثی با تشکیل خط پدافندی را تشکیل داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار