استاندار هرمزگان:

بسته ۵ میلیون تنی فولاد، ظرفیت تولید فولاد هرمزگان را دوچندان خواهد کرد

«دوستی» گفت: یکی از پروژه‌هایی که در سفر رئیس جمهور به هرمزگان کلنگ زنی و افتتاح می‌شود یک بسته ۵ میلیون تنی فولاد است که ظرفیت تولید فولاد هرمزگان را دوچندان خواهد کرد.
کد خبر: ۵۷۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ - 15February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان در آیین کلنگ زنی پروژه منطقه ویژه خلیج فارس با بیان اینکه مناطق ویژه قرار است که مناطق پیشران اقتصاد باشند، اظهار داشت: از این رو انضباط و نظم در آن‌ها حرف اول را می‌زند که خوشبختانه منطقه ویژه خلیج فارس عملکرد خوبی در این حوزه داشته است.

وی افزود: منطقه ویژه نمی‌تواند نسبت به محیط پیرامون خود و خودرو‌هایی که از آن خارج می‌شود بی تفاوت باشد، در تلاشیم برای کاهش زمان معطلی خودرو‌های ترانزیتی جهت سوخت‌گیری ۲ جایگاه بزرگ سوخت را در محدوده‌های اقتصادی و صنعتی استان راه‌اندازی کنیم.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: پیش از این با محدودیت زمین در منطقه ویژه روبرو بودیم که دستوراتی داده شده تا زمین‌های جدیدی آماده‌سازی شود و بتوانیم از سرمایه‌گذاران استقبال کاملی را انجام دهیم ضمن اینکه در اسکله‌ها نیز امیدواریم اصلاحاتی انجام شود تا معطلی شرکت‌ها در آن‌ها نیز کاهش یابد.

دوستی با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگی را در منطقه ویژه در دستور کار داریم که بخشی از آن‌ها در سفر پیش‌روی ریاست جمهوری کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری خواهیم رساند، تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها، یک بسته ۵ میلیون تنی فولاد است که ظرفیت تولید فولاد هرمزگان را دوچندان خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: در استان دو مسئله داریم که جزو مشکلات اصلی به شمار می‌آید، گیر اصلی‌مان در توسعه استان، انباشت سرمایه است که متاسفانه در استان انجام نمی‌شود و تقریبا بیش از ۷۰ درصد سود بنگاه‌ها از استان خارج می‌شود.

وی متذکر شد: موضوع دوم گسستگی زنجیره‌های ارزش در استان است که ما در برنامه اکوسیستم پیمان، تلاش کردیم این نقیصه را از بین ببریم به عنوان مثال یکی از صنایع پیشران استان کشتی‌سازی است که نهاده‌های اصلی آن در استان وجود ندارد بر همین اساس تلاش کردیم پیش‌نیاز‌های این صنعت را در شرق هرمزگان با کمک هلدینگ خلیج فارس ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار