امیرعبداللهیان: ارتباط دادن «رهبر القاعده» به ایران خنده‌آور است

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعای حضور سرکرده القاعده در ایران نوشت: «خبرسازی در مورد رهبر القاعده و ارتباط دادن آن به ایران خنده آور است؛ به وجود آورندگان القاعده و داعش، مسئول و عامل رشد تروریسم در جهان هستند. آدرس غلط ندهید.»
کد خبر: ۵۷۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ - 16February 2023

امیرعبداللهیان: ارتباط دادن «رهبر القاعده» به ایران خنده‌آور استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعای آمریکا درباره حضور سرکرده جدید القاعده در ایران در توئیتی نوشت: «به مقامات کاخ سفید توصیه می‌کنم بازی شکست خورده ایران‌هراسی را متوقف کنند. خبرسازی در مورد رهبر القاعده و ارتباط دادن آن به ایران خنده آور است؛ به وجود آورندگان القاعده و داعش، مسئول و عامل رشد تروریسم در جهان هستند. آدرس غلط ندهید.»

پیشتر ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود مدعی شده بود که سرکرده جدید القاعده در ایران حضور دارد: «ما و سازمان ملل درباره حضور سیف‌العدل در ایران، ارزیابی کردیم. فراهم کردن پناهگاه برای القاعده، یکی دیگر از حمایت‌های گسترده ایران از تروریسم در خاورمیانه و فراتر از آن است.»

نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک نیز این خبر را تکذیب کرده بود: «صفحه رسمی نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در رشته توئیتی نوشت: «شبکه جهانی القاعده پس از مرگ اسامه بن لادن برچیده شد و این سازمان دیگر وجود ندارد، اما ایدئولوژی افراطی آن همچنان پابرجاست. ظهور داعش جای القاعده را گرفته و شکل جدیدی از تروریسم را به وجود آورده است.»

این نمایندگی همچنین افزود: «شایان ذکر است که آدرس به اصطلاح رهبر جدید القاعده نادرست است. این اطلاعات نادرست می‌تواند به طور بالقوه مانع از تلاش برای مبارزه با تروریسم شود.»

انتهای پیام/933

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار