یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

«ایران هراسی»؛ سوژه نخ‌نمای آمریکا و متحدانش

ایران هراسی چندین سال است که مترادف با اسلام هراسی به یکی از راهبرد‌های تبلیغاتی و جنگ روانی در سیاست خارجی آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۷۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۷ - 21February 2023

.گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز پیش در دیدار مسئولان نظام، نمایندگان و سفیران کشورهای اسلامی، مهمانان و شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به تمرکز دشمنان بر محور ایران‌هراسی، گفتند: نظام اسلامی ملاحظه هیچ‌کس را نمی‌کند و ضمن حمایت و دفاع آشکار از ملت فلسطین، به هر طریقی که بتواند همچنان به آنها کمک خواهد کرد. متأسفانه دولت‌هایی که موظفند خودشان هم به ملت فلسطین کمک کنند، با ایران‌هراسیِ دشمنان اسلام هم‌صدا می‌شوند.

راهبرد ایران هراسی چندین سال است که مترادف با راهبرد اسلام هراسی به یکی از راهبرد‌های تبلیغاتی و جنگ روانی در سیاست خارجی آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی تبدیل شده است.

دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا پیوسته در دیپلماسی عمومی این موضوع را سرلوحه اقدامات خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهند. بدون شک وقوع انقلاب اسلامی و پیروزی آن و همچنین تاثیر گرفتن کشور‌های تحت سلطه آمریکا از انقلاب ایران باعث اتخاذ راهبرد ایران‌هراسی آمریکا و متحدانش شده است.

از سویی موقعیت استراتژیک کشورمان آن را به بازیگری تأثیرگذار بر مناسبات دو منطقه در جنوب غرب آسیا تبدیل کرده است و این اتفاق عملا منافع آمریکا را به چالش کشیده به گونه‌ای که مقامات این کشور صراحتاً اعلام کردند ایران تنها کشوری است که مهمترین چالش‌های استراتژیک را برای ایالات متحده و شکلی از خاورمیانه که ما خواهان ایجاد آن هستیم بوجود آورده است.

آمریکا و برخی از کشور‌های غربی آنقدر از قدرت ایران درمانده شده‌اند که فقط رویکردی خصمانه به مسائل ایران دارند تا جایی که یک کشور اسلامی صلح دوست و مسالمت‌جو را در نظر مخاطب خارج نشین تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه و جهان معرفی می‌کنند!

این جنگ روانی آن‌ها با محوریت‌های دسترسی ایران به سلاح‌های هسته‌ای، حمایت ایران از تروریسم، نقض حقوق بشر، تهاجمی بودن فناوری‌های دفاعی ایران، دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور کشورها، اسلامی بودن نظام سیاسی در ایران و مخالفت ایران با صلح و ثبات منطقه‌ای به وجود آمده است.

آن‌ها با فریب افکار عمومی و با بهره گیری از بار منفی کلمات و مفاهیم حساسیت برانگیز و سیاه نمایی در نمایش فیلم‌های ضد ایرانی، تحریف اخبار ایران و حتی قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ایران هراسی را توسعه می‌دهند.

به دنبال این همه سیاه نمایی و دشمنی آشکار آمریکا باید مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با تاکتیک درست و حساب شده پاسخ لفاظی‌ها و خزعبلات دشمنان معلوم‌الحال کشورمان را بدهند.

آن‌ها در تبلیغات گسترده در دهه‌های گذشته و حتی امروز با بی حرمتی به قرآن کریم مکتب اسلام را یک مکتب خشونت، افراطی‌گری و مکتبی که مردم را به تروریسم دعوت می‌کند تبلیغ کردند و این جمهوری اسلامی ایران است که یک تنه به عنوان یک کشور اسلامی پرچم مبارزه با خشونت و افراطی‌گری را در دست گرفته و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مساله مقابله جهانی با افراط و خشونت و طرحی که تحت عنوان کلمه انگلیسی «wave» معروف شد را مطرح کرد و باید باز هم آن را مطرح کند.

در موضوع فن‌آوری هسته‌ای صلح‌آمیز ایران که دشمنان آن را توسعه سلاح شیمیایی و اتمی تعبیر می‌کنند؛ جمهوری اسلامی ایران برای آنکه بتواند بهانه را از دشمنان بگیرد در یک مذاکره و تعامل سازنده و موثر توانست به اولین توافق دست یابد و اولین اثر آن این بود که برای بسیاری از افکار عمومی جهان روشن شد جمهوری اسلامی ایران هیچ چیزی برای مخفی کردن در زمینه فن‌آوری هسته‌ای ندارد و این صرفا برای مقاصد صلح‌آمیز است.

امروز برای جهانیان ثابت شده که ایران نه تنها دنبال سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی نیست و طبق فتوای رهبر انقلاب این کار تحریم شده است. مسئولان باید با برداشتن گام‌های بلندتر ریشه‌های دشمنی و تنازع را بیابند؛ امروز بسیاری از کشور‌های اسلامی نیاز به گفتگو و تعامل دارند. قرآن کریم میان کشورهای مسلمان پیوند ولایت برقرار کرده و این پیوند باید با ایجاد وحدت و اتحاد در میان همه مسلمان‌ها برقرار باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها