با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید علی اسکندری؛

یادواره شهدای گردان امام موسی بن جعفر (ع) در قم برگزار شد

یادواره شهدای گردان امام موسی بن جعفر (ع) لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) با حضور سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ - 18February 2023

یادواره شهدای گردان امام موسی بن جعفر (ع) در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار حاج «غلامرضا جعفری» از فرماندهان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، در یادواره شهدای گردان امام موسی بن جعفر (ع) لشکر ۱۷، اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، وحدت به معنی همکاری و تعامل است و هیأت رزمندگان اسلام قم با همکاری و وحدت گردان‌ها و واحد‌ها برنامه‌هایی ترتیب داده که جای خرسندی دارد.

وی افزود: جلد چهارم کتاب عملکرد لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس به‌زودی منتشر خواهد شد و شعار ما، هر گردان یک کتاب و هر واحد یک فیلم است.

جعفری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای کنگره شهدا قم عنوان کردند که یکی یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارید و دوم انتقال پیام شهدا، لذا تولید آثاری از جمله کتاب، مستند، سرود و... بخصوص فیلم داستانی مورد تاکید است.

وی موضوع جهاد تبین را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در ۲۲ بهمن خدا دل مردم را با انقلاب اسلامی همراه کرد.

در ادامه، حجت الاسلام حسین جوشقانیان مدیر موسسه روایت سیره شهدا با مروری بر تاریخ قبل از انقلاب اسلامی گفت: رژیم بعث و ساواک همچون شکنجه گران در زمان ائمه (ع) بودند وچیزی کم نداشتند.

وی افزود: در ۲۵۰ سال زندگی اهل بیت (ع) مشکل این بود که مردم آمادگی جانفشانی نداشتند و هزینه نمی‌کردند؛ در روایات آمده مردی از قم قیام می‌نماید که مردانی از پاره‌های آهن او را همراهی می‌کنند.

جوشقانیان ادامه داد: ائمه (ع) شان علمی و الهی و قیمومیتی داشتند، ولی مردم دورشان نبودند. مردم اسلام فردی داشتند، ولی اسلام اجتماعی نداشتند.

وی با بیان ویژگی‌هایی از شهدا گفت: شجاعت، کم حرفی و گریه برای اهل بیت (ع) از خصوصیت شهدا است؛ از کرامات امام راحل نیز همراهی شهدا بود. شیخ زکزاکی یک بار امام خمینی (ره) را دید و چندین میلیون نفر را شیعه کرد. در نماز جماعت اگر مأموم به نماز جماعت اتصال نداشته باشد نماز درست نیست. ۸۰ درصد شهدا امام را ندیدند، ولی در راه ایشان با غرب و شرق مقابله کردند.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا ابراز کرد: حرکت انقلاب در راستای حرکت توحیدی انبیا قرار دارد و شهدا خود را هزینه این مسیر کردند و مردم هم هنوز هزینه می‌کنند. رزمندگان جبهه مقاومت نیز با الگو گیری از رزمندگان دفاع مقدس در این مسیر به حرکت خود ادامه می‌دهند.

در مراسم فوق، حاج علی مالکی نژاد از جانبازان دفاع مقدس خاطراتی را از رزمندگان گردان امام موسی بن جعفر (ع) بازگو و اشعاری را در وصف شهدا مرثیه سرایی کرد.

در پایان، از خانواده سردار شهید علی اسکندری فرمانده گردان امام موسی بن جعفر (ع) که ۳۰ دیماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج، منطقه شلمچه به شهادت رسید، با اهدای هدایایی تقدیر شد.

گردان امام موسی بن جعفر (ع) از گردان‌هایی است که تمامی فرماندهان آن از جمله سردار مهدوی نژاد، سردار حاج احمد کریمی، سردار اسکندری و ... در عملیات‌های مختلف به شهادت رسیدند.

اساس شکل گیری گردان فوق با رزمندگان سمنانی بود و پس از عملیات محرم و والفجر مقدماتی، رزمندگان قمی هم به گردان افزوده شدند و با تشکیل لشکر ۱۷، جزو گردان‌های این لشکر محسوب شد.

در یادواره گردان امام موسی بن جعفر (ع) که همزمان با ایام سالروز شهادت هفتمین امام و در آستانه عید مبعث برگزار شد، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمع زیادی از پیشکسوتان دفاع مقدس، همرزمان شهدا و اعضای هیات رزمندگان اسلام قم حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها