دیدار وزیر بهداشت با پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد مقدس به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با شب میلاد با سعادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) با پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۷۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵ - 03February 2023

دیدار وزیر بهداشت با پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد مقدس به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با پدر شهیدان «علی‌اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تجلیل از مقام والای پدران و مادران شهدا، اظهار داشت: روحیه ولایت‌پذیری و دفاع شهیدان باید به نسل جوان انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه اهدای سه شهید و دو جانباز به میهن اسلامی از یک خانواده نشان‌دهنده روحیه ایثار و فداکاری این پدر و مادر است که همچنان همانند یک سرو استوار و مقاوم پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، گفت: باید آثار و خاطرات این شهیدان و ایثارگران دوران دفاع مقدس حفظ و در قالب ساخت مستند، ثبت خاطرات و ساخت فیلم به نسل جوان منتقل شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه منزل شهیدان دهنوی در دوران دفاع مقدس به یک پایگاه برای اعزام جوانان به مناطق عملیاتی تبدیل شده بود و در حال حاضر نیز آثار شهیدان در این منزل به عنوان یک موزه حفظ شده است افزود: رسانه‌های گروهی به ویژه صدا و سیما و مسئولان استان خراسان رضوی باید از این ظرفیت به عنوان کانون انتقال روحیه جهادی، انقلابی‌گری و ولایت‌پذیری استفاده کنند.

عین‌اللهی بیان داشت: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در منزل شهیدان دهنوی نشان از عظمت این مکان دارد و باید تمام مردم به ویژه جوانان با این شهیدان و خانواده‌های آن‌ها بیش از پیش آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور پزشکان و کادر پزشکی در دوران هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم و یا ارائه خدمات درمانی به مجروحان در نزدیکترین مکان به خط مقدم ویژگی بارز و وجه تمایز با سایر جنگ‌های جهان است، تصریح کرد: در این میان شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب اسلامی شد که متأسفانه آن طور که باید و شاید به جامعه معرفی نشدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وجود روحیه ایثارگری موجب خلق حماسه‌ای دیگر در دوران همه‌گیری بحران کرونا در قالب کمک‌های مؤمنانه و ارائه خدمت به بیماران و ثمره این تلاش شبانه‌روزی موجب شکست کرونا شد که باید این روحیه در میان مردم به ویژه نسل جوان حفظ شود و مسئولان استان خراسان رضوی برای این مهم تمام تلاش خود را داشته باشند.

عین‌اللهی با بیان اینکه استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه مقدس حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) از معنویت خاصی برخوردار است و دشمنان تمام تلاش خود را دارند که در قالب فتنه‌انگیزی این فضای معنوی را کم‌رنگ کنند که به طور حتم این فتنه‌ها با هوشیاری مردم خنثی می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این دیدار از موزه شهیدان دهنوی بازید کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و علی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی وزیر بهداشت را همراهی کردند.

برادران «علی‌اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی» در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۴۵، پنجم مهر ۱۳۳۸ و ۲۰ شهریور ۱۳۵۰، چشم به جهان گشودند و در نهم دی ۱۳۵۷ در دوران انقلاب در مشهد، سوم تیر ۱۳۶۲ در مهران و ۲۹ اسفند ۱۳۶۶ در ماووت عراق به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها