عباس رافعی:

"آزاد راه" تصویر جدیدی از روحانیت را به تصویر کشیده است

تهیه کننده "آزاد راه" گفت: باید با فیلم هایمان اهمیت کار و احکامی که قضات صادر می کنند را یادآوری کنیم.
کد خبر: ۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳ - 06November 2013

 عباس رافعی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن انتقاد شدید از وضعیت اکران فیلم های فرهنگی و عدم مدیریت و حمایت لازم در بخش توزیع و اکران اظهار داشت: با همه سعی و تلاشی که انجام داده ایم توانستیم در این زمان برای فیلم اکران بگیریم. بی عدالتی در اکران فیلم های فرهنگی بیداد می کند و این گونه فیلم ها غالبا در بدترین شرایط ممکن اکران می شوند.

وی افزود: "آزاد راه" درباره گناه است و به زندگی یک روحانی می پردازد که قاضی است و درباره گناه و جرم دیگران قضاوت می کند، در اتفاقی که برای این قاضی می افتد دستش به خون آلوده می شود و حالا او باید درباره خودش و رفتار خودش قضاوت کند. او دراین مسیر پرپیچ و خم قرار می گیرد و در این راه مجبور می شود که هم لباس روحانیت را از تن بیرون آورد و هم از تنها عشقش بگذرد.

تهیه کننده و کارگردان فیلم های "کیمیا و خاک" و "تولدی دیگر" تصریح کرد: ما در دادگاه با قاضی هایی مواجه می شویم که از ما می خواهند که طرف مقابلمان را ببخشیم و یا می خواهند که ما گذشت کنیم سوال ما در این فیلم این است که اگر این اتفاقات برای یکی از دوستانی که کار قضاوت می کنند می افتاد آیا آنها می توانستند طرف مقابل را ببخشند؟

وی افزود: آزاد راه از تولیدات ارزان سینمای ایران به حساب می آید و اگر مشکلی پیش نیاید و فروش متوسطی داشته باشد می تواند پول خود را برگرداند. در حال حاضر 14 سینما در تهران این فیلم را اکران می کنند و بعد از ماه محرم اکران آن در شهرستان ها را آغاز خواهیم کرد.

عباس رافعی با ابراز ناراحتی از نحوه اکران  فیلم های فرهنگی و ارزشی افزود: یک تهیه کننده و کارگردان از زمانی که فیلمش به پایان می رسد تا زمانی که آن فیلم اکران می شود در خلاء کامل به سر می برد و اصلا معلوم نیست که این فیلم چه زمانی اکران می شود و چند سالن سینما به آن اختصاص خواهند داد. همه این اتفاقات برای این روی می دهد که تولید و پخش در سینمای ایران قانونمند نیست.

نظر شما
پربیننده ها