به گزارش گروه سایر رسانههای دفاعپرس، حجتالاسلام «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباط مردمی ریاستجمهوری در حاشیه حضور رئیس جمهور در این مرکز در گفتوگویی اظهار داشت: مرکز ارتباطات مردمی ریاستجمهوری وظیفه اصلیاش ایجاد ارتباط دو سویه بین مردم و دولت است و این موضوع در دولت مردمی با توجه به جایگاه اساسی که مردم دارند بیشتر از قبل مورد توجه دولت قرار دارد و آن را پیگیری میکند.
حجتالاسلام صالحی افزود: بر همین اساس تلاش کردهایم که با رویکرد جدید دولت که نگاه مردممحوری دارد، این مرکز نقشش را پررنگتر از قبل ایفا کند و در همین راستا همه ارکان دولت را اعم از اعضای کابینه و تمامی استانداران، فرمانداران و مسئولین بخشهای مختلف نظام اجرایی دولت را پای کار مردم آوردیم و تا الآن الحمدالله این ارتباط دو سویه هم در سفرهای استانی و هم در بحث ارتباطات مردمی محقق شده است.
رئیس مرکز ارتباط مردمی ریاستجمهوری، ادامه داد: بیش از سه میلیون درخواست و مطالبه توسط مردم به مرکز منتقل شده و تماسی داشتهایم که بالغ بر ۹۰ درصد از این موارد در پیگیریها انجام شده و به نتیجه رسیده است و بقیه آن در چرخه رسیدگی و پیگیری قرار دارد و به نوعی میشود گفت که بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار از این تماسها، پاسخگویی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: از جمله سیاستهایی که این مرکز دارد و به عنوان سیاست اصلی خود از آن نام میبرد؛ اقدام یا اقناع است که در این مورد یا باید کار برای آن شخصی که مطالبه کرده انجام شود و یا اینکه قانع شود که این کار اگر امکانش نیست در بحث ضوابط قانونی امکان اقدام این موضوع وجود ندارد و این موضوع جزو سیاستهای این مرکز قرار گرفته است.
حجتالاسلام صالحی اضافه کرد: تسهیل در دسترسیهای مردم و همه مسئولین و همه ارکان دولت هم از شعارهایی بوده است که مرکز، پیگیری کرده و به همین منظور سامانه ۱۱۱ در سراسر کشور و سامانه ۶۱۳۳ در مرکز، توانسته این ارتباط راحت و سریع را برای همه مردم کشورمان برای دسترسی راحت به مسئولین ساماندهی کند و الحمدالله تا الآن هم این موضوع محقق شده است.
رئیس مرکز ارتباط مردمی ریاستجمهوری در ادامه، یادآور شد: از اقدامات دیگری که مرکز انجام داده است و با عنوان سیاست کلی و رویکرد خود تعریف کرده، این است که به صورت شبانهروزی ایفای نقش کند و سامانههای ما در تمام شبانهروز و در روزهای تعطیل فعال و پاسخگوی مطالبات مردم باشند و مطالبات مردم را رسیدگی کنند.
وی تصریح کرد: ما در بحث ارتباطات مردمی تا امروز، ۶۴۵ هزار و ۶۲۵ ملاقات، مدیران ارشد دستگاههای اجرایی ما در سطوح استانی با مردم داشتهاند و ۲۵ هزار و ۵۲۱ تماس مستقیم از طرف مردم صورت گرفته که مدیران ما مستقیم پای خط آمده و از طریق سامانه ۱۱۱ پاسخگوی مردم بوداند.
حجتالاسلام صالحی با اشاره به حضور وزیر ارشاد و رئیسجمهور در این مرکز، گفت: تا امروز ۱۷ عضو از کابینه دولت در مرکز ارتباطات مردمی حضور پیدا کرده و پاسخگوی مردم بودهاند که این نشان از اهتمام دولت به این موضوع دارد و همین طور حضور شخص رئیسجمهور در این مرکز هم از اهتمام و نگاه ویژه ایشان به این موضوع حکایت دارد و از این جهت خوشحال هستیم که از شخص رئیسجمهور و تمامی اعضای کابینه پای خط مردم و بحث ارتباطات بیواسطه با مردم قرار دارند.
منبع: فارس
انتهای پیام/ ۱۳۴