دبیر دومین کنگره ملی شعر «مروارید عمان» خبر داد؛

ارسال ۳۲۰ اثر به دومین کنگره ملی شعر «مروارید عمان» در مازندران

«ایرانی‌نسب» از ارسال ۳۲۰ اثر به دومین کنگره ملی شعر «مروارید عمان» در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ - 20February 2023

ارسال ۳۲۰ اثر به دومین کنگره ملی شعر «مروارید عمان» در مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احمد ایرانی‌نسب» دبیر دومین کنگره ملی شعر «مروارید عمان» امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت برگزاری دومین کنگره ملی شعر «مروارید عمان» در مازندران، اظهار داشت: این کنگره با محوریت بسیجی شهید مدافع امنیت «مصطفی نوروزی» سه‌شنبه دوم اسفند در حسینیه عاشقان کربلای سپاه ساری برگزار خواهد شد.

وی از ارسال ۳۲۰ اثر در قالب‌های شعر کلاسیک و آزاد با موضوعات شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس، شهدای شاهچراغ و مدافع امنیت (شهیدان احمد صالحی، آرمان علی‌وردی، روح الله عجمیان و...) و همچنین در بخش ویژه با موضوع شهید «مصطفی نوروزی» خبر داد و افزود: مهلت دریافت آثار از ۲۵ آذر تا ۱۵ بهمن اعلام شده بود و ۱۷ استان در این کنگره مشارکت داشتند.

این مسئول با بیان اینکه پس از سه مرحله داوری آثار، ۲۴۰ اثر به مرحله دوم راه یافت، ادامه داد: نهایتا ۸۰ اثر به مرحله نهایی رسید که در بخش ویژه شهید نوروزی ۴۸ اثر دریافت شد که ۳ برگزیده و ۲ شایسته تقدیر داریم.

ایرانی نسب با بیان اینکه برگزیدگان از استان‌های قم، همدان، گلستان، زنجان، خراسان رضوی و گیلان هستند، گفت: در بخش شهدای مدافع امنیت، دفاع مقدس و شهدای حوادث اخیر و شاهچراغ هفت اثر برگزیده شد.

وی با اشاره به مشارکت ۳۰ درصدی شاعران دهه هشتادی در بخش شهدای اخیر «آرمان علی‌وردی»، «روح الله عجمیان» ادامه داد: حدود ۱۷۰ اثر پیرامون این شهدا در این بخش دریافت شد.

این مسئول با بیان اینکه ۱۲ شاعر از سراسر کشور فردا شب مهمان استان ما هستند، تصریح کرد: شب سه‌شنبه برنامه شعرخوانی در حسینیه عاشقان کربلای سپاه ساری داریم؛ همچنین تور روایتگری در مزار شهدا صبح چهارشنبه و نیز عصر چهارشنبه جلسه هم‌اندیشی شاعران استان با شاعران ملی در اداره کل ارشاد مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار