انتشار «لبخند ماه» برای یک مدافع حرم

کتاب «لبخند ماه» روایتی داستانی از زندگی اولین شهید مدافع حرم، الیاس چگینی از توابع بویین زهرا در استان قزوین است.
کد خبر: ۵۷۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ - 21February 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «لبخند ماه» روایتی داستانی از زندگی اولین شهید مدافع حرم، الیاس چگینی از توابع بویین زهرا در استان قزوین است.

جوانی خنده‌رو، بذله‌گو، شوخ‌طبع، پرهیجان، پرهیاهو و در عین حال صاف و زلال که شوخی‌ها و شلوغ‌کاری‌هایش تمامی ندارد، به‌طوری که از این ویژگی پر رنگ او، از در و همسایه و دوست و رفیق تا معلم و پدر و مادر و همسر بی‌بهره نمی‌مانند. بعد از خدمت سربازی وارد سپاه می‌شود و در چرخشی شگفت‌آور، دیگر آن آدم سابق در چشم همگان نیست. سربه‌زیر، متین، موقر و کم‌حرف می‌شود و برای دفاع از حرم و حریم بی‌بی زینب بی‌تاب.

انتشار «لبخند ماه» برای یک مدافع حرم

در بخشی از کتاب آمده است؛
بعد از نماز به خانه رسول می‌رود. محمدمهدی با خنده می‌گوید: «عموالیاس! سوریه نرو. امیرآباد نو شهید نداره. بری، شهید می‌شی‌ها. اولین شهید روستا هم میشی.» الیاس حرف محمدمهدی را با تبسمی تأیید می‌کند. می‌داند که محمدمهدی دارد شوخی می‌کند، اما ربابه خانم، همسر رسول، از او می‌پرسد: «الیاس، اگه ازت بخوایم سوریه نری چی، بازم می‌ری؟»

سوریه نرم؟! حالا من میپرسم؛ اگه از در خونۀ شما بیرون برم و تصادف کنم و بمیرم بهتره یا برم شهید بشم؟ کتاب لبخند ماه به قلم محسن نجفی در ۲۱۶ صفحه با قیمت ۸۵ هزار تومان توسط انتشارات روایت فتح منتشر و روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار