ما متحدیم/ یادداشت

راهیان نور چگونه باید در سبد فرهنگی خانواده ایرانی قرار گیرد؟

سالهاست اردوهای راهیان نور با حضور میلیونی مردم برگزار می‌شود و امید است با حمایت‌های مادی و معنوی این حضور امسال پرشورتر شود.
کد خبر: ۵۷۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۹ - 22February 2023

راهیان نور چگونه باید در سبد فرهنگی خانواده ایرانی قرار گیرد؟گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه سادات کیایی؛ زنگ آغاز رسمی راهیان نور ۱۴۰۲ از دوشنبه گذشته و با برگزاری نشست خبری رئیس ستاد مرکزی راهیان نور و اعلام شعار «ما متحدیم»، زده شد.

ماه اسفند و ورود به فصل بهار برای ما که از زمان نوجوانی و جوانی طعم بی مانند راهیان نور را با جمع‌های ناب دانشجویی و اهالی فرهنگ چشیده‌ایم یادآور خاطرات شیرینی از لمس خاک‌های آغشته به جان و خون شهدا، شنیدن دوباره زمزمه‌های عارفانه آنان و نفس کشیدن در هوای مملو از اخلاص خوزستان است.

بعد از دو سال وقفه سفرهای راهیان نور به خاطر شرایط کرونایی کشور امسال پیش بینی می‌شود که حضور مردم نسبت به سال‌های قبل افزایش یابد، هرچند که همزمانی ایام تعطیلات عید با ماه مبارک رمضان هم موضوعی است که احتمالا تعداد زائران راهیان نور را تحت الشعاع قرار دهد.

جریانات اخیر کشور و آشوب‌هایی که طی چند ماه باعث ایجاد التهاب در برخی از شهرها شد بیش از هرچیز دیگر وحدت را نشانه رفت که انتخاب درست شعار «ما متحدیم» اشاره‌ای به انسجام و وحدت ملی‌ای دارد که نمونه آن در دوران دفاع مقدس به زیباترین وجه برای دفاع از کشور به نمایش درآمد و در سالیان متمادی و در بزنگاه‌های تاریخی همچون راهمپیمایی ۲۲ بهمن امسال تکرار شد.

اتحادی که بزرگترین کلید حل مشکلات کشور و مهمترین نقطه قوت ایرانی آباد است و دشمن به خوبی این را درک کرده تا زمانی که طیف‌ها، اقشار و قومیت‌های مختلف بر سر موضوعاتی چون دفاع مقدس، دین، فرهنگ، غیرت میهنی و غیره اتفاق نظر دارند امکان درهم شکستن آنان و از بین بردن ایران اسلامی را نخواهند داشت، از این رو ضربه زدن به آن را در اولویت ایران ستیزی قرار داده‌اند.

بدون شک امروز همه همت و تلاش مسوولین باید در وهله اول مبارزه با رانت و فساد و حل مشکلات مردم و اقتصاد معیشتی باشد، در کنار این توجه به مولفه‌های قدرتمند فرهنگی نظیر راهیان نور که افتخارات گذشتگان را در عبور از گردنه‌های سخت به تصویر کشیده و در انسجام ملی می‌تواند نقش افرین باشد حائز اهمیت است.

از آنجا که بخش زیادی از سبد اقتصادی خانواده‌ها صرف نیازهای ضروری زندگی و معیشت می‌شود باید برای تامین اقلام فرهنگی و نیازهای فرهنگی حمایت‌های جدی صورت گیرد‌. سفرهای چند روزه به مناطق عملیاتی بی شک بدون هزینه نخواهد بود، هرچند حضور در یادمان‌ها به خودی خود هزینه‌ای ندارد اما به هر روی سفر زائران به سرزمین نور نیز دارای هزینه‌هایی است که تامین آن برای خانوادها به ویژه خانواده‌های پرجمعیت‌تر سنگین است از این رو تامین بخشی از هزینه‌ها حمایت ویژه دولت و نهادهای فرهنگی را می‌طلبد تا سرزمین‌های مقدس دفاع مقدس بیش از پیش جمعیت میلیونی مردم به ویژه جوانان را به خود ببیند‌.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار