فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) در دوران دفاع مقدس:

پیشکسوتان دفاع مقدس با جهاد تبیین افتخارات خود را به نسل‌های جدید منتقل کنند

سردار کوثری خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: افتخار من و شما باز مانده‌ایم باید همانند حضرت زینب پیام‌رسان باشیم و با بهره‌گیری از جهاد تبیین باید افتخارات خود را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.
کد خبر: ۵۷۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ - 22February 2023

پیشکسوتان دفاع مقدس با جهاد تبیین افتخارات خود را به نسل‌های جدید منتقل کنندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «محمد کوثری» فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در دوران دفاع مقدس، امروز (چهارشنبه) در آیین صبحگاه مشترک رزمندگان این لشکر که در راستای اردوی «میثاق با شهیدان، بیعت با ولایت» برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا که حقیقتا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و باعث عزت و سربلندی برای اسلام و ایران شدند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در حقیقت براساس کلام خدا به رهبری حضرت امام خمینی (ره) پیروز و در نهایت جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده و دست دشمنان و بیگانگان از این کشور قطع شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: دشمنان بر این اساس توطئه‌ها را علیه انقلاب اسلامی ایران طراحی کردند تا نظام جمهوری اسلامی را در نطفه خفنه کنند؛ اما عزیزان بسیجی، سپاهی، ارتشی و برقرارکنندگان امنیت، مستحکم مقابل این توطئه‌ها ایستادند تا اینکه دشمنان جنگ را بر ما تحمیل کردند.

سردار کوثری با بیان اینکه جنگ فی نفسه چیز خوبی نیست و شهید همت منظور از جنگ را «دفاع همه‌جانبه» عنوان کرده است، تصریح کرد: ما هیچ موقع شروع‌کننده جنگ علیه هیچ کشو و ملتی نیستیم؛ بلکه طرفدار مستضعفین جهان هستیم و این برگرفته از احکام الهی، سخنان ائمه و پیامبران است؛ لذا ما جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس کردیم.

وی ادامه داد: عنوان برادر در جبهه‌ها، عنوانی به مراتب بالا و عالی بود و برادری در بین همه آنچنان برقرار بود که همه مانند برادر تنی با یکدیگر بودند.

سردار کوثری گفت: این جوانان بودند که اغلب به میدان آمدند و به فرمان امام خمینی ره لبیک گفتند و حماسه آفریدند؛ درحالی که تمام دنیا یکطرف بودند و تنها کشوری که با ما بود، سوریه بود؛ چراکه حافظ اسد به امام خمینی (ره) علاقه داشت و با ما همراه بود

فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در دوران دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت فرماندهان شهید لشکر ۲۷، خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس تأکید کرد: افتخار من و شما باز مانده‌ایم باید همانند حضرت زینب پیام‌رسان باشیم و با بهره‌گیری از جهاد تبیین باید افتخارات خود را به نسل‌های جدید منتقل کنیم تا بگوییم اگر در گذشته بر اثر بی‌کفایتی قاجار و پهلوی کشور نما به یغما رفت؛ اما در دوران ولایت امامین انقلاب اسلامی آن‌چنان مقاومت کردند که نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان در دست دشمن باقی بماند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با خدا معامله کردیم و امروز هم این مسیر را محکم مانند شهدا ادامه خواهیم داد و این پرچم خود را با دست رهبر معظم انقلاب اسلامی، به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) خواهیم رساند.

وی با بیان خاطره‌ای از عملیات خیبر، تصریح کرد: در این عملیات من در کنار شهید همت کمک می‌کردم. رزمندگان در طلائیه از کانال عبور کردند؛ اما، چون خاکریز کامل نبود عراقی‌ها ما را پس می‌زدند؛ پس از چند روز‌ها شهید همت به من گفت که از خدا شهادت را خواستم چراکه از این بسیجی‌ها و سپاهی‌ها خجالت می‌کشم؛ چون در کردستان و جنوب، در همه عملیات‌ها هستم؛ اما حتی تیر و ترکشی هم به من نخورده دست؛ در حالی که آن‌ها می‌آیند و مرد خود را می‌گیرند؛ این در حالی است که من مجروح شدم و به عقب برگشتم و بعد از یک هفته، حاج همت در جزیره مجنون تیر مستقیم تانک نصف صورت او را به صورت کامل برد و او به شهادت رسید.

سردار کوثری خاطره دیگری هم از شهید حسن طهرانی مقدم بیان کرد و گفت: حسن طهرانی مقدم در قرارگاه در اصل فرمانده توپخانه بود، اما به دلیل حساسیتی که به لشکر داشت، به شهید همت گفت که من فردا یک موشک می‌آورم که دژ عراقی‌ها را منهدم کنم تا رزمندگان به راحتی بتوانند عبور کند. فردای آن روز یک موشک از نیروی هوایی ارتش گرفته و روی تویوتا گذاشته بود، این موشک پس از شلیک چهار متر جلوتر بر زمین خورد و این تویوتا نیز منهدم شد؛ او سپس گفت که من موشک می‌سازم درحالی که واقعا موشک ساخت، موشک‌هایی که بیش از ۲ هزار کیلومتر برد دارند.

فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما امروز باید امیدوار باشیم و آن چیزی که دشمن از طریق فضای مجازی به خورد ما می‌دهد نباید توجه کرده و باید ببینیم شهدای ما چه کار کردند و چه عظمتی را خلق کردند و راه آن‌ها را ادامه دهیم.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار