جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

جهاد امروز زنان تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس است

امیر سرتیپ سهرابی گفت: جهاد تبیین امروز بانوان، تبیین نقش مادران در دفاع مقدس است تا نقشه راه و زندگی دختران امروز باشد.
کد خبر: ۵۷۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ - 22February 2023

جهاد امروز زنان تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش اسوه‌های صبر و مقاومت که امروز (چهارشنبه) در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: حضور زنان در دفاع مقدس یکی از وجوه مغفول‌مانده دفاع مقدس است که دریایی از مطالب درباره مادران ایثارگران و شهدا را ناگفته باقی گذاشته و به رشته تحریر درنیاورده است. این موضوع جای کار و فعالیت دارد که محققین ما و بانوان وارد روایتگری این میدان شوند و نقش‌های متعدد بانوان را برای نسل حاضر بنویسند.

امیر سهرابی افزود: سهم زنان در روایت دفاع مقدس اندک است. هنوز لحظه‌های حضورشان را در این اتفاق تاریخی آنطور که باید و شاید ارائه نکرده‌ایم، شاید، چون نگاه به دفاع مقدس را سخت افزاری دیده‌ایم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقشی که رزمندگان را آماده حضور در جبهه کرد، افزود: پشتیبان اصلی دفاع مقدس بانوان، مادران و همسران رزمندگان بودند که جوانان را آماده کردند، کوله‌هایشان را بستند و بدرقه کردند تا به مقابله با دشمن بروند. اما نقش بانوان محدود به این‌ها نمی‌شد و در نبود همسر و فرزند، خانواده را اداره می‌کردند. کسانی که فرزندان را تربیت کردند و به کلاس درس و مدرسه فرستادند، آنانی که اقتصاد کشور را اداره کردند. در جامعه روستایی که وابسته به تولید است، زنان، فرزندان و همسر خود را به جبهه می‌فرستادند و خود در مزرعه کار می‌کردند.

امیر سهرابی گفت: آن‌ها که در مقابل دشمن ایستادند جامعه کوچکی بودند، جامعه بزرگتر، بانوانی بودند که پشت جبهه خدمت کردند. صدام جنگ را به زنان ایرانی باخت چرا که مادر همیشه سعی می‌کند فرزند خود را از گزند بلایا دور نگه دارد، اما در دفاع مقدس برعکس این اتفاق افتاد و مادران فرموده امام را ارجح دانستند. مادران مانع فرزندان خود نشدند که به جبهه بروند لذا این نقش باعث پیروزی رزمندگان ما در جبهه و جنگ شد.

وی ادامه داد: روزی که به خانه آمدم و دیدم مادرم طلا‌های خود را به جبهه اهدا کرده گفتم ما در جبهه پیروز می‌شویم چرا که این کار را همه مادران رزمندگان انجام دادند و ضامن پیروزی ما شد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: زنان ما در هشت سال دفاع مقدس هم جای مردان کار کردند و هم جای خود نقش‌آفرین بودند. تاب آوری ملی ما را در هشت سال جنگ بانوان سبب شدند. جهاد تبیین امروز بانوانی که در این مراسم‌ حضور دارند، تبیین نقش مادران در دفاع مقدس است تا نقشه راه و زندگی دختران امروز باشد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها