در گردهمایی نخبگان وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح شد؛

امیر سهرابی: لزوم بهر‌ه‌گیری از ظرفیت نخبگان برای انتقال پیام دفاع مقدس/ بازتولید گفتمان دفاع مقدس در جامعه ضروری است

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ما امروز باید ارزش‌های جامعه دفاع مقدس را حفظ و احیا کنیم، گفت: رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باز تولید و بازسازی گفتمان‌های دفاع مقدس است و باید در جامعه امروز ویژگی‌های جامعه دوران دفاع مقدس گشترش پیدا کند.
کد خبر: ۵۷۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ - 06March 2023

بهر‌گیری از ظرفیت نخبگان برای انتقال پیام دفاع مقدس/ لزوم بازتولید گفتمان دفاع مقدس در جامعهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (دوشنبه) در اولین گردهمایی نخبگان وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک سازمان فرهنگی است که بنا به تدبیر و دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه ۷۰ برای حفظ و نشر ارزش‌های دستاورد‌های دفاع مقدس در جامعه تشکیل شده است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تابعیت ستاد کل نیرو‌های مسلح است که ماموریت آن حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ، مقاومت، ایثار، جهاد و مقاومت است.

امیر سهرابی با اشاره به اینکه اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده است، گفت: سازمان‌های تحت نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آیین‌نامه‌هایی دارد که برگرفته از اساسنامه این بنیاد است و وظایفی بر عهده دارند که باید آن را انجام دهند؛ این وظایف شامل بخش‌های پژوهشی و. است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه جنس کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از نوع انتقال پیام است، پیامی که از نسل گذشته که نسل مقاوم و پایدار بوده و توانسته است کشور را از حجمه دشمن باز بدارد و حمله دشمن را خنثی کند و اشغالگران را از کشور بیرون کند، خاطرنشان کرد:انتقال آن پیام به جامعه و نسل امروز و نسل‌های آینده از وظایف مهمی است که برعهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: چگونگی انتقال این پیام، ارسال آن و نقاط قوت و موضوعاتی که موتبط با دفاع مقدس است از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است؛ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این انتقال پیام را با بهره‌گیری از موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سازمان‌های هنری، اسنادی، تاریخ‌نگاری و ... این ماموریت را انجام می‌دهد.

امیر سهرابی با بیان اینکه انتقال پیام به نسل جوان نیازمند ظرافت و از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ظرفیت نخبگانی که به صورت نیروی وظیفه سربازی خود را می‌گذارنند برای انتقال این پیام استفاده خواهد کرد تا این پیام را به بهترین شکل به نسل جوان منتقل شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اقدامات زیادی از جمله چاپ کتاب، رمان، اقدامات هنری ... برای انتقال دستاورد‌های دفاع مقدس انجام شده است، گفت: آیا این کافی است، آبا توانسته‌ایم همه پیام دفاع قدس و ارزش‌ها دفاع مقدس برای جامعه حاضر و آینده و کشور‌های دیگر بیان کنیم.

وی با طرح این سوال که ویژگی‌های جامعه دوران دفاع مقدس چه بوده است و آیا توانسته‌ایم از ویژگی‌های آن دوران استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: ارزش‌های جامعه دوران دفاع مقدس شامل اتحاد مردم با دولت، اطلاعت از رهبری و ولایت بود و وقتی امام فرمودند که در جبهه‌ها حضور پیدا کنید و در مقابل دشمن ایستادگی کنید مردم در قالب بسیج در میدان‌های جنگ حضور پیدا می‌کنند.

امیر سهرابی خاطرنشان کرد: نبود فاصله بین مردم و دولت‌مردان از دیگر ویژگی‌های جامعه دوران دفاع مقدس بود که باید امروز وجود داشته باشد؛ از خودگذشتگی و مقدم دانستن دیگران نسبت به خود از دیگر ویژگی‌ها بود، و مردم علاوه بر اینکه در جبهه‌ها از خود گذشتگی داشتند در پشت جبهه‌ها هم همچنین بود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ما امروز باید ارزش‌های جامعه دفاع مقدس را حفظ و احیا کنیم، گفت: رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باز تولید و بازسازی گفتمان‌های دفاع مقدس است و باید در جامعه امروز ویژگی‌های جامعه دوران دفاع مقدس گشترش پیدا کند.

امیر سهرابی با بیان اینکه ما امروز باید ارزش‌های جامعه دفاع مقدس را حفظ و احیا کنیم، گفت: رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بازسازی گفتمان‌های دفاع مقدس است و باید در جامعه امروز ما ویژگی‌های جامعه دوران دفاع مقدس گشترش پیدا کند.

وی گفت: نخبگان امروز باید با پژوهش راهکار‌هایی برای انتقال ارزش‌های جامعه دوران دفاع مقدس از طریق هنر، فضای مجازی و ... برای احیای اتحاد ملی در جامعه دوران دفاع مقدس ارائه دهند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس تارخ پر افتخار برای کشور ما است و باید آن را به نسل جوان منتقل کنیم، افزود: دفاع مقدس باعث شد تا امروز یک بازدارندگی نظامی ایجاد شود تا دشمن نتواند در مقابل ما اقدامی انجام دهد.

امیر سهرابی با اشاره به اینکه در طول تاریخ و هر زمان جنگی علیه کشورمان ایجاد شد دشمن توانست کشوری از ما جدا کند، گفت: در دفاع مقدس حتی وجبی از خاک ما به تصرف دشمن در نیامد و این‌ها باید برای جوانان بازگویی شود.

وی گفت: اگر بخواهیم گفتمان دفاع مقدس را باز تولید کنیم باید در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه داشته باشیم؛ باید برنامه ریزی‌های فرهنگی از پیش دبستانی، دبستان‌ها و ... شروع کنیم تا به دانشگاه‌ها برسد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار