ما متحدیم/ معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا:

پانزدهم اسفند آغاز اعزام مردمی راهیان نور مازندران/ زائر اولی‌ها اولویت دارند

«مجیدی» با اشاره به اینکه پانزدهم اسفند آغاز اعزام مردمی راهیان نور مازندران است، گفت: اولویت اعزام با زائر اولی‌هاست.
کد خبر: ۵۷۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ - 25February 2023

پانزدهم اسفند آغاز اعزام مردمی راهیان نور مازندران/ اولویت ثبت نام با زائر اولی‌هاستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «عسگر مجیدی» معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا امروز در نشست خبری ستاد راهیان نور استان مازندران با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) پاسدار اسلام بود و حضرت زینب (س) از کربلا پاسداری کرد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها فرهنگ مازندران را خوب جلوه دهند و در ترویج فرهنگ اسلامی تلاش کنند، افزود: یکی از حوادث بزرگ که انقلاب را برای همیشه بیمه کرد و در دوام و بقای انقلاب تأثیر داشت و دشمن را به شدت عصبانی کرد فرهنگ دفاع مقدس و راهیان نور است.

مجیدی با بیان اینکه این حادثه دشمن را مأیوس کرد، گفت: دشمن پس از جنگ تحمیلی با شیوه‌های جنگ نرم و ترکیبی سعی کرد افکار و سبک زندگی مردم را تغییر دهد و مقابله با این جریان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و راهیان نور است.

این مسئول با بیان اینکه دشمن تلاش کرد جنگ را وارونه و نادرست به جامعه امروز نشان دهد، بر ضرورت تبیین درست و صحیح فرهنگ دفاع مقدس تأکید کرد و ادامه داد: دفاع مقدس دستاورد انقلاب اسلامی است.

مجیدی با بیان اینکه استکبار جهانی از راهیان نور هراس دارد، اذعان داشت: به تعبیر حضرت امام (ره) ما از طریق جنگ هم انقلاب و گفتمان انقلاب را به دنیا معرفی کردیم و هم مظلومیت خودمان را ثابت کردیم.

وی گفت: بنا به فرمایش و رهنمود رهبر معظم انقلاب اردو‌های راهیان نور شکل گرفت و راهیان نور، زیارتگاه و دارالشفای مومنین شده است و همه ساله مازندران استقبال خیلی خوبی از این اردو‌ها دارند.

به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا، ۳۶ هزار مازندرانی سال گذشته از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند.

وی با بیان اینکه امسال در دو مرحله اعزام دانش آموزی ۱۷۰۰ دانش آموز دختر و ۱۳۰۰دانش آموز پسر اعزام شدند، گفت: از نهم اسفند اعزام دانشجویی آغاز می‌شود و بیش از سه هزار و پانصد دانشجو اعزام خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین در بحث راهیان نور محلات در حال ثبت نام هستیم و برآورد ما این است که ده هزار نفر ثبت نام داشته باشیم.

مجیدی با اشاره به اینکه راهیان نور از یادمان شهدای فتح المبین، اندیمشک، فکه، کانال کمیل، دهلاویه و طلاییه، اروند، نهر خین و نهر علقمه بازدید خواهند داشت، افزود: همچنین در قالب اردوی راهیان پیشرفت از مکان‌های مانند سد کرخه بازدید می‌کنند.

مجیدی اضافه کرد: اولویت برای زائر اولی‌ها بوده و به اعزام‌های خانوادگی نیز خدمات خواهیم داد.

وی با بیان اینکه هفت تپه قرارگاه اصلی و عقبه لشکر پر افتخار ۲۵ کربلا و محل آموزش رزمندگان استان‌های شمالی است، گفت: رزمندگان دوره‌های معنوی و تکامل و عرفان را در هفت تپه می‌گذراندند و از اینجا برای عملیات ها‌ی بزرگ اعزام می‌شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا بر ضرورت معرفی این مکان به نسل جدید تأکید کرد و اظهار داشت: دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را باید به درستی به جامعه امروز تبیین کنیم و نباید اجازه دهیم این فرهنگ تحریف شود.

مجیدی زمان اعزام مردمی را از پانزدهم اسفند تا دوم فروردین اعلام کرد و گفت: همچنین مراسم تحویل سال نور را با حضور راهیان نور مازندران در هفت تپه و خرمشهر برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار