در یادواره شهدای رسانه محور مقاومت مطرح شد؛

سردار قاآنی: رسانه مهم‌ترین ابزار دشمن در جنگ ترکیبی/ دشمنان در مقابل «مقاومت» سر تعظیم فرود می‌آورند

فرمانده نیروی قدس سپاه «رسانه» را از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزار‌های دشمن در جنگ ترکیبی دانست و گفت: رسانه مقاومت علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، هر روز ظرفیت خود را افزایش داده و توانسته است زیبایی جبهه مقاومت را نشان بدهد.
کد خبر: ۵۷۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ - 27February 2023

سردار قاآنی: رسانه مهم‌ترین ابزار دشمن در جنگ ترکیبی/ دشمنان در مقابل «مقاومت» سر تعظیم فرود می‌آورندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت اظهار داشت: در روز‌های ابتدایی ماه شعبان هستیم؛ در حالی که طراوت روز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) در تمام ممالک اسلامی احساس می‌شود؛ در ایام ولادت سالار شهیدان (ع) که مظهر ایثار و شهادت هستند و برادر جوانمرد ایشان حضرت عباس (ع) که مظهر وفا، ادب و هستند و فرزند برومند ایشان، امام سجاد (ع) که مظهر آزادگی و معنویت هستند، برگزاری جلسه شهدای مقاومت، باعث پیوند تمام این ارزش‌ها را در این ایام مبارک می‌شود.

سردار قاآنی افزود: «شهادت» فی نفسه، خود یک رسانه است؛ به این دلیل که زمانی که کسی در یک مسیر شهید می‌شود، حق بودن و ارزشمندی آن مسیر را اثبات می‌کند. اگر این ارزش‌ها بر مسیری که فرد در آن آمادگی شهادت دارد، مترتب نباشد، دلیل ندارد که فرد این کار را بکند. نقش شهادت بیانگر حرکت باصلابت و ارزشمند در مسیری حقیقی است.

فرمانده نیروی قدس ادامه داد: شهدای عالی‌مقام ما امروز در جهان با عمل خود اثبات کردند که واقعاً جزو تابعین نبی (ص) هستند که برای ارزش‌هایشان مقاومت، و با معنویت، ایثار و فداکاری تا آخرین لحظه زندگی ایستادگی کردند. آن‌ها اثبات‌کننده عملی و تفسیرکننده واقعی آیات قرآن هستند.

وی اظهار داشت: زمانی که این شهدا در فضای رسانه بروز و ظهور پیدا می‌کنند، ارزشی مضاعف به آنان اضافه می‌شود. این شهدای والامقام ویژگی‌های ارزشمند و بزرگی داشتند که آنان را به مقصد شهدا رسانده است. آن‌ها با سلاح دوربین خود این ارزش‌ها را به تمام عالم معرفی کردند.

سردار قاآنی در مورد حماسه کربلا و انتقال ارزش‌های آن از سوی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) گفت: کربلا بالاترین حماسه‌ساز بشری بود؛ اگر انتقال این ارزش‌ها توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) اتفاق نمی‌افتاد، این ارزش‌های بزرگ در آن میدان نهفته باقی می‌ماند و شهدای رسانه در حقیقت مسیر این بزرگان را طی می‌کنند؛ ارزش‌هایی که فرزندان نبی خدا (ص) برای آن در مسیر مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی به میدان آمدند. اگر رسانه نبود، ارزش‌های بزرگ درست منعکس نمی‌شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: ما در عصری زندگی می‌کنیم که «مقاومت» برجسته‌ترین واژه در مجامع اسلامی و غیراسلامی است. شهدای عرصه مقاومت و رسانه‌هایی که همراه آن‌ها بودند و شهدای عالی‌مقام رسانه توانستند جلوه‌های مقاومت را به‌طور صحیح منعکس کنند؛ طوری که امروز همه حتی دشمنان، مقابل مقاومت سر تعظیم فرود می‌آورند.

وی افزود: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل و در رأس آن رژیم صهیونیستی اینطور تعریف کرده بودند که هر که تجهیزات و پول بیشتری دارد، در نبرد‌های مختلف موفق است؛ اما اینها که تلاش می‌کردند تا یاد بدهند که تجهیزات نظامی است که سرنوشت را تعیین می‌کند، امروز اذعان می‌کنند که کسانی موفق هستند که مقاومت بیشتری می‌کنند.

سردار قاآنی ادامه داد: اگرچه رسانه امروز ابزاری در دست دشمنان است و یکی از ابزار‌های مهم و اصلی آن‌ها در این «جنگ ترکیبی» است که بعد از شکست‌های متعدد، چنین جنگی را شروع کرده‌اند و ابزارهای این جنگ هم به صورت گسترده در دست آن‌هاست، اما رسانه مقاومت علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، هر روز ظرفیت خود را افزایش داده است که این باید استمرار پیدا کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه اضافه کرد: رسانه مقاومت توانسته است زیبایی جبهه مقاومت را نشان بدهد و برای ایستادگی و مقاومت بر سر ارزش‌ها توانسته است این ارزش‌ها را به خوبی منتقل کند و این افتخاری برای خانواده شهدای رسانه است.

وی خطاب به خانواده شهدای رسانه گفت: پرچم شهدای شما امروز برافراشته‌تر از شهدای دیگر است. محصولات رسانه‌ای که شهدای شما تولید کردند، باعث می‌شود که هرکدامِ آن در هر جا منتشر می‌شود، شهیدساز باشد.

سردار قاآنی در پایان عنوان کرد: شهدای رسانه مقاومت جزو کسانی هستند که مورد تکریم بزرگان بودند و رهبر معظم انقلاب اسلامی جزو جلوداران رهبرانی هستند که سفارش، توصیه، ترغیب و تشویق می‌کنند و برای کسانی که در رسانه کار سالم، فداکارانه و ایثارگران انجام می‌دهند، زمان می‌گذارند. شما مورد تکریم تمام بزرگان در جهان اسلام هستید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها