در یادواره شهدای رسانه محور مقاومت مطرح شد؛

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: همه رسانه‌ها باید محتوای غنی ایثار و شهادت را گسترش دهند

قاضی‌زاده هاشمی در آیین نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت گفت: امروز همه رسانه‌ها باید محتوای غنی ایثار و شهادت را گسترش دهند و تأکید ویژه‌ای روی آن داشته باشند.
کد خبر: ۵۷۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ - 27February 2023

همه رسانه‌ها باید محتوای غنی ایثار و شهادت را گسترش دهندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت که صبح امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از شاخصه‌های اصلی جهاد و مبارزه حق علیه باطل است. تاریخ ایثار و شهادت به صدر اسلام و دوره حیات پیامبر (ص) بازمی‌گردد. در دوره معاصر با آغاز نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی احیا شده است.

وی افزود: نقش سازنده و اثرگذار این فرهنگ در نجات دنیای کنونی که جهان غرب، فرهنگ مادی‌گرایی و پوچ‌گرایی را در میان بشریت ترویج داده، غیرقابل انکار است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در چارچوب ایدئولوژی اسلامی به یقین زندگی که مبتنی بر فرهنگ و ارزش‌های الهی، اخلاق و معنویت است، پاسخگوی نیاز‌های انسانی عصر حاضر نیز است. فرهنگ ایثار و شهادت ارتباطی تنگاتنگ با آموزه‌های دینی و به تبع آن انقلاب اسلامی ایران و سایر حرکات ظلم‌ستیز منطقه دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأثیر فرهنگ ایثار و شهادت بر معنویت گفت: این فرهنگ مترقی و متعالی به‌عنوان یک موتور پیشران که تجلی بلوغ معنویت و اوج اطاعت و عبودیت حضرت حق است، با جان و دل مردم مسلمان در کشور‌های اسلامی عجین شده و راهگشای ملل ستم‌دیده و استعمار زده در سراسر منطقه و جای‌جای جهان است.

وی افزود: اگر بپذیریم که فرهنگ آن چیزی است که زندگی و ارزش‌های انسانی را بوجود می‌آورد و با لحاظ کردن دیدگاه مکتبی و اعتقادی‌مان، آن را مجموعه‌ای از نظام ارزشی اسلام در همه جوامع فردی و جمعی بدانیم، آنگاه بهتر می‌توان به اهمیت و ارزش شهادت به‌عنوان یک فرهنگ تأثیرگذار و اصیل و نقشی که در اصلاح امور جامعه دارد، پی برد.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد تأثیر شهادت بر ترویج خوبی‌ها گفت: در مسیر حق، سعادت و رستگاری شهید و اصلاح نابسامانی‌های جامعه را به دنبال دارد. خون شهید موجی در جامعه برمی‌انگیزاند که خوبی‌ها و نیکویی‌ها را ترویج می‌کند و بدی‌ها و کج‌روی‌ها را از بین می‌برد و نقش مؤثری در بیداری و ایستادگی مردمان در مقابل ظلم و جور حاکمان زمانه ایفا می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امام فرمودند: «جامعه‌ای که شهادت دارد، اسارت ندارد.» در عصر حاضر و در دوران خیزش ملل بیدار منطقه علیه امپریالیسم جهانی و سایر حکام استعمارگر کنونی به تعبیر زیبا و رسای «ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا با احیاء هند ربهم یرزقون» حال، در دوران کنونی با گسترش رسانه‌های جمعی و سیطره غرب بر ابزار رسانه به‌عنوان یک عامل مهم و تأثیرگذار و تعیین‌کننده در هدایت افکار عمومی، ساخت یک روایت حقیقی از رخداد‌ها و رساندن آن به جامعه جهانی، دارای الویت و اهمیت بسیاری است. در این شرایط باید از ظرفیت تمام رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و رسانه ملی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ غنی و عزت‌بخش در جامعه استفاده کرد.

وی در مورد وظیفه رسانه‌ها برای ترویج محتوای غنی ایثار و شهادت گفت: امروز همه رسانه‌ها باید محتوای غنی ایثار و شهادت را گسترش دهند و تأکید ویژه‌ای روی آن داشته باشند و با استفاده از کارشناسان و با برنامه‌ریزی صحیح و جامع همراه با پشتیبانی همه دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های مرتبط با نشر فرهنگ ایثار و شهادت با نگاهی فراملی اقدام کنند؛ چراکه نسل کنونی و فردای جوامع، نیازمند آشنایی با شهدا و ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت برای الگوگیری در زندگی فردی و اجتماعی است.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان خطاب به خانواده شهدای رسانه گفت: ما امروز گردهم آمدیم تا یاد و نام شهدای رسانه‌ای را گرامی بداریم و بر ادامه با هم پیمان ببندیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار