دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

روحیه سلحشوری پدر دو شهید بر سر مزار فرزندانش+ فیلم

پدر شهیدان محمدعلی و مهدی موحدی در سال ۱۳۶۱ بر سر مزار فرزندانش از شهادت می‌گوید.
کد خبر: ۵۷۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۶ - 09May 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهیدان محمدعلی و مهدی دو برادر نجف آبادی بودند که در زمان حمله صدام به ایران اسلامی برای دفاع از کشور راهی جبهه‌ها شدند و هر دو به شهادت رسیدند. مهدی و محمدعلی موحدی به ترتیب در سال‌های ۶۰ و ۶۱ در سن ۱۹ و ۳۳ سالگی به شهادت می‌رسند.

یدالله موحدی پدر این دو شهید است که در روستای اصغرآباد واقع در شهر نجف آباد سکونت داشت و در زمستان سال ۱۳۶۱ فیلمی را مرحوم محمود اصفهانی (باهنر) در گلزار شهدای روستای اصغرآباد در نزدیکی شهر کهریزسنگ ضبط کرده است. در این فیلم پدر شهیدان مشغول مصاحبه است و دوربین بار‌ها فرزندان شهید محمدعلی موحدی را که به احتمال زیاد دو پسر و یک دختر هستند، نشان می‌دهد.

پدر شهیدان موحدی همچون پدران دیگر شهدا با صلابت از شهادت فرزندان خود صحبت می‌کند. در این گفت‌وگو که در کنار مزار شهید محمدعلی موحدی و در حضور همسر و فرزندان این شهید انجام می‌شود، با اشاره به شهادت دو پسرش، از آمادگی چهار پسر دیگرش برای جهاد در راه خدا سخن می‌گوید.

اصفهانی در شناسنامه ابتدایی این فیلم که در بخش‌های قبلی دیده می‌شود، از عنوان «زیارت قبور شهدای شهرک امام» استفاده کرده که این عنوان یکی از نام‌های شهر گلدشت فعلی محسوب می‌شود، ولی گلزار شهدایی که در فیلم دیده می‌شود، به گواهی ساکنان بومی و ثبت اطلاعات شهدا در زیرمجموعه خمینی شهر، گلزار شهدای اصغرآباد است. هنوز برای این تناقض، دلیلی قانع کننده پیدا نکرده‌ایم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار