رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

هنر فاخر و موسیقی حماسی، یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقاء توان رزمی در ارتش است

حجت‌الاسلام محمد حسنی گفت: هنر فاخر و موسیقی حماسی، یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقاء توان رزمی در ارتش است، به همین دلیل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز همواره تمام کوشش خود را پای کار آورده تا با کشف و پرورش استعداد‌های هنری، به این مهم با نگاه ویژه‌ای بنگرد.
کد خبر: ۵۷۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴ - 01March 2023

هنر فاخر و موسیقی حماسی، یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقاء توان رزمی در ارتش استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین نهمین جشنواره سراسری سرود ارتش جمهوری اسلامی ایران، «نغمه‌های بهشتی ۹» که با حضور رؤسای عقیدتی سیاسی‌های ادارت چهارگانه و به میزبانی نیروی زمینی ارتش در مرکز آموزش پشتیباین شهید فیض‌الله امانی نزاجا برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در دین اسلام و آموزه‌های آن به موضوع هنر و موسیقی اهمیّت خاصی داده‌اند، تا جایی که پیامبر اکرم (ص) در این زمینه در روایتی می‌فرمایند: «إِنَّ مِنْ أَجْمَلِ الْجَمَالِ الشّعْرَ الْحَسَنَ وَ نَغْمَةَ الصَّوْتِ الْحَسَنِ‌»، بنابراین، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز خود را مکلف به حمایت از هنر و هنرمندان می‌داند.

حجت‌الاسلام محمد حسنی با تأکید بر ارزش و اهمیّت هنر افزود: هنر در ارتش جایگاه بسیار والایی دارد چرا که بی‌شک یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقاء توان رزمی در ارتش، هنر فاخر و به ویژه موسیقی حماسی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، موسیقی هنری است که برخی از کشور‌ها با بهره بردن صحیح از آن و تولیدات حماسی، منجر به زنده نگه‌داشتن روح ایثار و فداکاری لشکریان خود شده و توانسته‌اند کشورشان را از شکست در برابر بیگانگان محافظت کنند. به همین دلیل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر اینکه انقلابی، ولایی، مقتدر، ظفرمند، مردمی و مکتبی است، همواره تمام کوشش خود را پای کار آورده تا با کشف و پرورش استعداد‌های هنری، به این مهم با نگاه ویژه‌ای بنگرد.

وی تصریح کرد: هنر، وسیله انتقال بلندترین پیام‌ها در کوتاه‌ترین کلمات است و فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) موسیقی را جان دادن به بی‌جان‌ها تلقی می‌کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار