نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نسل جوان امروز پیرو حضرت علی اکبر (ع) است

«نکونام» گفت: حضرت علی اکبر(ع) جوانی مومن، مقاوم و بنده‌ای مخلص، مطیع و صادق برای خداوند متعال بود که برای زنده نگه داشتن حق و حقیقت از جان خود به راحتی دست کشید، جوانان امروز ما نیز از مکتب این شخصیت بزرگوار دینی درس گرفته و پیرو ایشان هستند.
کد خبر: ۵۷۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ - 03March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی نکونام» نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به آیه ۱۱۹ از سوره مبارکه مائده، اظهار داشت: در این آیه شریفه یک مسئله اساسی یعنی داشتن صداقت مطرح شده است درواقع خداوند متعال از بندگان خود انتظار دارد در تمامی امور و عرصه‌ها اعم از ایمان، افکار، مواضع و... صادق باشند.

وی با اشاره به میلاد سراسر نور حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، افزود: ایشان جوانی مومن، مقاوم و بنده‌ای مخلص، مطیع و صادق برای خداوند متعال بود که برای زنده نگه داشتن حق و حقیقت از جان خود به راحتی دست کشید، جوانان امروز ما نیز از مکتب حضرت علی اکبر (ع) درس گرفته و پیرو ایشان هستند به همین جهت می‌توانیم شاهد ایثارگری، جهاد، عبادت و... این جوانان باشیم همچنین لازم است همگی آحاد جامعه تلاش کنند تا جوانان بیشتری را جذب این مکتب مقدس کنند چراکه نسل جوان نقش پررنگی در پیشرفت جامعه و کشور دارند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: در اسفندماه سال ۱۳۵۷ به فرمان امام خمینی (ره) کمیته امداد تاسیس شد و این یعنی انقلاب اسلامی از همان ابتدا به دنبال نجات محرومان بوده، تشکیل کمیته امداد نیز تنها بخشی از تلاش برای کمک به قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شود، خوشبختانه این نهاد انقلابی تا به امروز اقدامات بسیار درخشان و ارزشمندی داشته است و به همت همین اقدامات امروزه احسان و نیکوکاری به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شده است.

نکونام با بیان اینکه عنوان ۱۵ اسفندماه آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری است، کرد: حفظ منابع طبیعی به عنوان داده‌های ارزشمند خداوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است درواقع حفاظت از نعمت‌های پروردگار یکی از وظایف مهم بندگان به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: میلاد با سعادت منجی بشریت حضرت مهدی (عج) نیز در هفته جاری قرار دارد، هرچند ایشان با چشم قابل رؤیت نیستند، اما باید توجه داشت که همواره در میان مردم حضور دارند و مدیریت جامعه را انجام می‌دهند، انقلاب اسلامی ایران نیز تا امروز با هدایت امام عصر (عج) تداوم داشته است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز مستضعفین، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های خداوند متعال این است که فرد ضعیفی در جامعه وجود نداشته باشد و عدالت در میان مردم حاکم باشد که لازمه این موضوع مقاومت است یعنی مستضعفین باید مقاوم باشند، تمامی انبیای الهی نیز برای رسیدن به این هدف تلاش‌های بسیاری کردند و امروز شاهد نتایج این تلاش‌ها هستیم از امروز نیز تا رسیدن به رشد نهایی باید مقاومت داشت.

نکونام با تاکید بر اینکه ارزش‌های انسانی همواره درحال رشد هستند، خاطرنشان کرد: تمامی فتنه‌ها، تحریم‌ها، اغتشاشات و جنگ‌های ترکیبی که توسط دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل می‌گیرد برای خاموش کردن چراغ فضائل انسانی و انقلاب اسلامی است چراکه این نظام همواره در پی حمایت از مردم و طبقات پایین جامعه بوده و هست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها