در حاشیه مراسم روز درختکاری مطرح شد؛

امام خامنه‌ای: مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند/ عوامل این جنایت به اشد مجازات برسند

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند، فرمودند: اگر مسمومیت دانش‌آموزان اثبات شود، باید عوامل این جنایت به اشد مجازات برسند. در مورد این افراد هیچ عفوی نخواهد بود.
کد خبر: ۵۷۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵ - 06March 2023

امام خامنه‌ای: مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند/ عوامل این جنایت به اشد مجازات برسندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حضرت امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی همزمان با روز درختکاری صبح امروز سه اصله نهال کاشتند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از کاشت نهال‌ها در سخنانی درباره علت کاشت سه نهال به شعار امسالِ روز درختکاری با عنوان «هر ایرانی سه نهال»، اشاره کردند و فرمودند: اگر بر اساس شعار انتخاب شده، هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال، از سال ۱۴۰۲ و در طول چهار سال محقق خواهد شد.

حضرت امام خامنه‌ای به اهمیت موضوع نهال‌کاری در حفظ محیط زیست اشاره کردند و با تاکید بر اینکه با کمک مردم امکان تحقق کاشت یک میلیارد نهال وجود دارد، افزودند: توصیه متخصصان و کارشناسان این است که علاوه بر کاشت درخت‌های میوه‌دار باید درختان جنگلی و درختانی که چوب‌ آنها دارای اهمیت است نیز کاشته شوند؛ زیرا تجارت چوب در اقتصاد کشور تاثیر بسزایی دارد.

معظم‌له خاطرنشان کردند: نتیجه اقتصاد تک محصولی، وضعیت کنونی کشور است که در زمینه‌های ارزش پول ملی و تورم و گرانی دارای مشکلات است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش مسئولان برای حل مشکلات، گفتند: مسئولین باید از همه راه‌های ممکن اقتصادی استفاده کنند تا بتوانند برای حل مشکلات مردم به راه حل درستی برسند.

حضرت امام خامنه‌ای، تصریح به حفظ محیط زیست را یکی از امتیازات برجسته قانون اساسی کشور برشمردند و تاکید کردند: هیچکس نباید این قانون را نقض کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود به موضوع «مسمومیت دانش‌آموزان» نیز اشاره کردند و با تاکید بر اینکه مسئولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی باید با جدیت آن را دنبال کنند گفتند: این موضوع یک جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض است و اگر کسانی در این ماجرا دست داشته باشند، باید عوامل و مسببین آن به اشد مجازات برسند.

حضرت امام خامنه‌ای این موضوع را جنایت درحقِ معصوم‌ترین عناصر جامعه یعنی کودکان و همچنین موجب ناامنی روانی جامعه و نگرانی خانواده‌ها دانستند و خاطرنشان کردند: همه بدانند اگر کسانی به عنوان عوامل این جنایت شناسایی و محکوم شوند، هیچ عفوی درمورد آنها نخواهد بود زیرا باید به اشد مجازات برسند تا مایه عبرت دیگران شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار