به مناسبت روز درختکاری در سراسر کشور؛

عملیات کاشت یک میلیارد اصله درخت با حضور رئیس‌ جمهور آغاز شد

همزمان باکاشت یک نهال توسط رئیس جمهور، پویش کاشت یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشور به طور رسمی آغاز شد.
کد خبر: ۵۷۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ - 06March 2023

آغاز عملیات کاشت یک میلیارد درخت با حضور رئیس‌جمهوربه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیس» رئیس‌جمهور امروز دوشنبه (۱۵ اسفند) همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور در باغ ملی گیاه‌شناسی یک اصله نهال گردو در این مجموعه کاشت.

در آیین روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران در این مراسم رئیسی را همراهی کردند.

همزمان با کاشت این نهال به دستان رئیس جمهور، پویش کاشت یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشور نیز به طور رسمی آغاز شد.

همچنین با حضور رئیس جمهور از ۱۱۵ گونه گیاهی جدید کشاورزی رونمایی شد.

این ارقام گیاهی جدید که محصول تلاش‌های موسسات، اعضای هیئت علمی و محققین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است موجب افزایش بهره‌وری در سطح تولید و همچنین اقتدار و ارتقای امنیت غذایی کشور و کاهش واردات محصولات کشاورزی خواهد شد. این ارقام، در سال زراعی جدید مورد استفاده کشاورزان قرار خواهد گرفت.

تعداد ارقام گیاهی معرفی شده در یک قرن گذشته حدود هزار رقم بوده، اما طی یک سال و نیم اخیر و به همت محققان وزارت جهادکشاورزی ۱۱۵ رقم گیاه جدید با هدف جهش تولید، اصلاح الگوی کشت و تقویت امنیت غذایی کشور معرفی شده است.

رئیسی همچنین از بانک ژن باغ ملی گیاه شناسی کرج و محل نگهداری ۴۷ هزار نمونه بذری از چهار هزار گونه گیاهی ذخایر ژنتیکی کشاورزی کشور بازدید کرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار