معاون سیاسی استاندار همدان:

دولت نسبت به مسائل حوزه دفاع مقدس نگاه ویژه‌ای دارد

«رضانیا» با بیان اینکه دولت نسبت به مسائل حوزه دفاع مقدس نگاه و اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: برای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان بنابر نگاه ویژه‌ای که ریاست جمهور دارند، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۵۷۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ - 04March 2023

دولت نسبت به مسائل حوزه دفاع مقدس نگاه ویژه‌ای داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان،  «حسن رضانیا» معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در جلسه هم‌اندیشی تبیین راهبردهای سال ۱۴۰۲ شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، اظهار داشت: وقتی هشت سال دفاع مقدس بر ایران اسلامی تحمیل شد، مردمانی از جنس اخلاص پای کار آمدند و حماسه خلق کردند، اما بعد از آن، وارد فضایی دیگر شدیم و برای آنکه واقعیت‌های دفاع مقدس برای نسل‌های بعدی بازخوانی شود، نیازمند کاری بزرگ‌تر هستیم.

 وی افزود: آنچه که در دفاع مقدس اتفاق افتاد و برای نسل امثال من چون در دل کار بودیم و آن دوران را دیدیم، اهمیت دارد.

رضانیا اضافه کرد: معرفی واقعیت‌های دفاع مقدس به نسل آینده اهمیت دارد؛ اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس یکی از قسمت‌های موثر در معرفی این واقعیت‌ها است و این کار سخت‌تر از جنگ و جهاد است.

وی با بیان اینکه تاریخ‌نگاری و ضبط و ثبت آنچه که در یک واقعه اتفاق می‌افتد، کار هر کسی نیست، افزود: این موضوع را باید با دل و جان دنبال کنیم؛ چرا یک روز به این نتیجه می‌رسیم که دفاع مقدس چه گنجینه باارزشی بوده است و این امر چیزی جز عاقبت‌به‌خیری ندارد.

معاون سیاسی استاندار همدان با بیان اینکه دولت نسبت به مسایل حوزه دفاع مقدس نگاه و اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت:  برای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان بنابر نگاه ویژه‌ای که ریاست جمهور دارند، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد تا این موزه بتواند جایگاه واقعی خودش را پیدا کند.

وی با بیان اینکه استاندار نسبت به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس یک نگاه ویژه دارند، تصریح کرد: در حوزه دفاع مقدس علاوه بر کارهای فرهنگی که در حال انجام است، تمرکز اصلی بر روی ابعاد حماسی و معنوی آن است.

رضانیا خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یک بعد جدی‌تر هم دارد و آن بعد عقلانی دفاع مقدس است. در دفاع مقدس با عقلانیت و محاسبه دقیق جلو رفتیم. این جنبه‌های عقلانی در کنار ابعاد حماسی و معنوی باید به نسل جوان منتقل شود.

وی بیان کرد: چرا بعضی روایتگری‌های ما اثر گذار نیست؟ باید روایتگری‌ها در دل زندگی جوان ما نقش‌آفرینی کند. روایتگری فقط سخن گفتن نیست. روایتگری، تصویری است که اگر می‌خواهید اثرگذاری و ماندگاری بیشتر داشته باشد، باید مردم آن را در زندگی خود لمس و حس کنند.

معاون سیاسی استاندار همدان یادآور شد: نسل جوان دفاع مقدس را ندیده، اما باید برای او تبیین کرد که اثر دفاع مقدس در زندگی او چه است که این امر به هنر مدیریتی ما بستگی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها