ما متحدیم/ نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

راهیان نور دروازه آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت

بدری گفت: نسل جوان به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان باید مهم‌ترین هدف متولیان اردوهای راهیان نور باشند، تا نسل جدید هم بتواند فرهنگ ایثار و شهادت را درک کند.
کد خبر: ۵۷۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۲ - 22March 2023

راهیان نور دروازه آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت«صدیف بدری» نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تاثیر اردوهای راهیان نور برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: ما در حوزه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و فضای معنوی دفاع مقدس که بر مبنای آن توانستیم با تمام دنیا بجنگیم خوب عمل نکرده‌ایم.

بدری خاطرنشان کرد: در محتواسازی، اطلاع‌رسانی، نحوه بیان خاطرات و در یک کلام انتقال باورهای دینی نمره قابل قبولی نداریم، همین امر موجب شده است که یک گسست فرهنگی بین نسلی در جامعه ایران ایجاد شود، در چنین شرایط رجوع به دفاع مقدس و یادآوری رشادت‌های شهدا و رزمندگان ابتکار بسیار خوبی است.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی طی سالیان گذشته انجام داده‌اند، اما همکاری و حمایت بخش‌های اجرایی دیگر با این نهادها وجود نداشته است.

وی افزود: تأمین بودجه‌ مهم‌ترین مسئله در پیشبرد اهداف راهیان نور برای متولیان امر آن است، ما در مجلس شورای اسلامی چندین سال است سعی داریم در لوایح بودجه اقدام موثری داشته باشیم، اما، هیچ‌گاه نتوانستیم حق مطلب را ادا کنیم، متأسفانه راهیان نور دوسال به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد که اصلاً اتفاق خوبی نبود.

بدری تصریح کرد: امسال به لطف خدا بعد از دوسال دوری قرار است پرقدرت اردوهای راهیان نور از سر گرفته شود، معتقدم نسل جوان به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان باید مهم‌ترین هدف متولیان اردوهای راهیان نور باشد، تا نسل جدید هم بتواند فرهنگ ایثار و شهادت را درک کند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها