سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی:

۵۲۴ باب کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی فعال است

انقانی با بیان اینکه ۵۲۴ کتابخانه در استان مرکزی فعال است، گفت: ۹۲ درصد از کانون‌ها، کتابخانه دارند و کتابخانه‌ها به دو شکل باز و مخزن دار هستند که ۱۸۰ کتابخانه مخزن دار و مابقی باز هستند.
کد خبر: ۵۷۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶ - 07March 2023

۵۲۴ باب کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی فعال استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «مرتضی انقانی» سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در نشست خبری به مناسبت ۱۸ اسفند سی‌امین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری مساجد بازوی توانمند امام جماعت برای اقدامات فرهنگی در مساجد هستند و مهمترین رویکرد این کانون‌ها قرآنی و مذهبی است و در استان مرکزی ۵۹۴ کانون فعالیت دارند که ۲۶۴ کانون روستایی و ۳۳۰ کانون شهری هستند.

انقاتی گفت: داشتن کتابخانه یکی از مؤلفه‌های کانون فرهنگی هنری مساجد است که ۹۲ درصد از کانون‌ها، کتابخانه دارند و کتابخانه‌ها به دو شکل باز و مخزن دار هستند که ۱۸۰ کتابخانه مخزن دار و مابقی باز هستند و مجموعاً ۵۲۴ کتابخانه فعال داریم.

وی ادامه داد: میانگین سنی مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد در استان ۴۳ سال است و تصمیم داریم به سمت جوان‌گرایی حرکت کنیم و بیش از ۴۰ هزار عضو در سراسر استان داریم که مخاطب فعال و وفادار کانون‌ها هستند.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: همه مردم از خدمات کانون‌های فرهنگی مساجد بهره‌مند ‌می‌شوند و بیش از ۳۸۰ هنرمند در رشته‌های مختلف به‌عنوان استاد و مربی فعالیت دارند.

انقاتی اظهار کرد: سامانه بچه‌های مسجد دارای بانک اطلاعاتی کانون‌ها فعال است و کلیه اقدامات و برنامه‌ها در این سامانه ثبت می‌شود.

وی به برنامه‌های سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با ۱۸ اسفندماه ۵ کانون فرهنگی هنری دیگر در شهر اراک افتتاح خواهد شد و گل‌باران مزار مطهر شهید مدافع حرم حمیدرضا انصاری که از بچه‌های مسجد حاج سید تقی تقوی بودند، دیدار با ائمه جمعه و مسئولین استان و تقدیر از برترین‌های مساجد از دیگر برنامه‌ها است.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: ۱۸ اسفندماه یک روز هویت بخشی برای کانون‌ها و مدیران مسجدی و فرصتی مناسب برای تقویت مسجد محوری است و می‌توان این گفتمان را توسعه بخشید و شعار محوری امسال کانون‌های فرهنگی مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر انقلاب است.

انقاتی خاطرنشان کرد: هویت بخشی، جریان آفرینی و توانمندسازی فرهنگی، بهبود و تعالی سازمانی، سازمان‌دهی و شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی مهم‌ترین راهبردهای سال ۱۴۰۲ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها