عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی:

رسالت آموزش و پرورش، تربیت محصل مومن انقلابی برای گام دوم انقلاب اسلامی است

هاشمی فشارکی در شست مدیران آموزش و پرورش شهر فردوس که با موضوع «تربیت محصل مومن انقلابی در گام دوم انقلاب و رسالت مدیران»، رسالت آموزش و پرورش را تربیت محصل مومن انقلابی برای گام دوم انقلاب اسلامی دانست.
کد خبر: ۵۷۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶ - 08March 2023

رسالت آموزش و پرورش، تربیت محصل مومن انقلابی برای گام دوم انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس،  «سید جواد هاشمی فشارکی» عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نشست مدیران آموزش و پرورش شهر فردوس که با موضوع «تربیت محصل مومن انقلابی در گام دوم انقلاب و رسالت مدیران» مورخ ۱۴ اسفند ۱۴٠۱ برگزار شد، اظهار داشت: یاد شهدای دانش آموز و بخصوص معلمان شهید را گرامی داشته و تلاش ما باید جبران خلا اینان که بصورت فیزیکی حضور ندارند تا جامعه از تلاش مخلصانه انان برخوردار شود، را جبران کند؛ و این دینی است که برگردن همه مدیران و معلمان است؛ که لازم است؛ ضمن عمل به وصایای شهدا؛ فرهنگ ایثار و مقاومت در میان نسل جاری و آتی دانش اموزان ارتقا یابد.

وی در خصوص وظایف اداره آموزش و پرورش اظهار داشت: همانطور که می‌دانید و اهتمام دارید شما عزیزان مسئولیت آموزش کودکان و نوجوانان و همچنین پرورش استعداد‌های علمی و اجرایی مورد نیاز جامعه انقلابی ایران اسلامی را بعهده دارند.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص انواع مدیران آموزش و پرورش گفت: مدیران براساس تعهد کاری و عملکرد به پنج دسته تقسیم می‌شوند: مدیران خائن: که بر خلاف اهداف انقلاب و شهدای عزیز و وصیت امام عمل می‌کنند و سند ۲۰۳۰ این خیانت بزرگ را در ترویج ضد اخلاقیات، بی دینی و ضددینی دنبال میکردند و سبب دلزدگی، یاس و منزجر شدن دانش آموزان میشوند، اینان بد عقوبتی خواهند داشت. این گروه گرچه اندک‌اند، ولی بسیار خطرناکند، که بعضا تحلیل‌های غلط آنان را در دلدادگی به غرب را مشاهده می‌کنیم. این تفکر حتی یک مورد آن نیز شایسته این مسولیت نیست و بایستی یا اصلاح گردند ویا سکان دار نباشند.

هاشمی فشارکی افزود: دسته دیگر مدیران ُمطَفِّف: مدیرانی که کم کاری (درکمیت و کیفیت کار) دارند، و خداوند می‌فرماید «وای برکم فروشان» که حساب و کتابش در قیامت سخت خواهد بود. این گروه لازم است، تجدید رویه کنند تا عاقبت بخیر شوند. دسته دیگر مدیران وظیفه مدار ند که از لحاظ کمی و کیفی به وظیفه کاری خود درست وکامل عمل میکنند! گرچه وجدانش اسوده است، ولی اندوخته چندانی برای اخرت ندارند؛ و لازم است تدبر و تجدید نظر کنند. دسته چهارم مدیران رسالت مدار هستند، که علاوه بر عمل به وظیفه کاری، به رسالت پرورش دانش آموز صالح متعهد اهتمام دارند! این دسته مشمول سخن امام خمینی هستند که فرمود معلمی شغل انبیاست!، آسودگی وجدان؛ در سرای دیگر ماجورند. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، راهکار‌های مقدور، ارتقای علمی، تحکیم فضایل اخلاقی در محیط‌های تربیتی، استحکام خانواده. تبیین کرده که لازم مورد اهتمام جدی قرار گیرد. دسته پنجم مدیران ایثارگر هستند؛ که علاوه بروظیفه و رسالت مداری، بیش از وقت اداری و وظیفه کاری عاشقانه و ایثارگرانه اهتمام دارند. علاوه بر اسودگی وجدان؛ و ماجوربودن؛ از جایگاه والایی برخوردارند.

وی در خصوص سیاست مسکن بیان داشت: قطعا مدیران خائن و مدیران ُمطَفِّف در میان شما افراد متعهد وجود ندارد. لکن از مدیران رسالت مدار و مدیران ایثارگر وجود دارد که بایستی از انان تقدیر و بعنوان اسوه معرفی شوند. تا این روحیه تعمیم داده شود و انبوهی از دانش آموزان مومن انقلابی برای اینده کشور پرورش یافته وتحویل جامعه گردند و در گام دوم انقلاب از سازندگان تمدن نوین اسلامی باشند.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین از وظایف اولویت دار فرهنگیان متعهد گفت: از انجا که جهاد تبیین، نوعی از جهاد فی سبیل الله در برابر تهدیدات دشمن، فریضه، امر قطعی، جهاد عینی، یک اقدام فوری، جدی، و جهاد عظیم روزگار می‌باشد، فرهنگیان مومن انقلابی سرباز جهاد تبیین بوده و در شیوه جهاد تبیین ایجابی در بیان حقایق انقلاب، دفاع مقدس و دستاورد‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف کشور را تبیین میکند، با جهاد تبیین دفاعی در خنثی کردن اثر تهاجمات دشمن کوشا بوده و با جهاد تبیین پیش گیرانه، جامعه را برای دفع تهدید دشمن پیش از تاثیر تهاجم دشمن آماده میکند؛ و با جهاد تبیین پیش دستانه، حمله تبیینی قبل از تهاجم قریب‌الوقوع دشمن را دنبال میکند و با جهاد تبیین زمینه ساز ظهور مهدوی (عج)، راهبرد‌های گام دوم انقلاب را پیاده سازی کرده ودر جهت تعجیل در فرج اقدام عملی دارد.

هاشمی فشارکی در خصوص فرهنگیان مومن انقلابی، پیاده ساز راهبرد‌های گام دوم انقلاب چنین گفت: راهبرد‌های بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم بوده و لازم است سرلوحه امور همه فرهنگیان عزیز جوان مومن انقلابی در بخش‌های مختلف باشد و تلاشگر جهاد علمی، تلاشگر ارتقای معنویت و اخلاق درمحیط خویش و جامعه، مروج اقتصاد مقاومتی، گسترش دهنده عدالت در بخش‌های مختلف جامعه، مبارز در مواجهه با فساد در هر زمینه و هر سطحی، صیانت کننده از استقلال و ازادی دو دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی، حفظ و صیانت از عزت ملی، دارای مرزبندی مشخص با برنامه‌های دشمن، عامل ومروج سبک زندگی اسلامی در عرصه‌های فردی و محیط زندگی و کار و جامعه، مبارزه کننده با سبک زندگی غربی درنماد‌ها و اشکال و وسایل و لوازم زندگی، منتظر و زمینه ساز ظهور مهدوی (عج) می‌باشد.

وی در پایان گفت: براساس بیانیه گام دوم انقلاب میتوان گفت، رسالت آموزش و پرورش، تربیت محصل مومن انقلابی برای گام دوم انقلاب اسلامی است! و با اهتمام شما عزیزان یقینا تحقق پذیر بوده و آینده را کشور را تضمین می‌سازد؛ و ان شالله در گام دوم انقلاب از سازندگان تمدن نوین اسلامی خواهند بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها