سرپرست دانشگاه کردستان:

دانشگاه کردستان مرکز برتر در جذب دانشجویان بین‌المللی شناخته شد

«قادرزاده» گفت: این دانشگاه در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین المللی کشور به عنوان دانشگاه برتر شناخته و معرفی شد.
کد خبر: ۵۷۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ - 11March 2023

دانشگاه کردستان مرکز برتر در جذب دانشجویان بین‌المللی شناخته شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «حامد قادرزاده» سرپرست دانشگاه کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه کردستان در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی کشور، موفق به کسب عناوین «دانشگاه‌ شایسته تقدیر» در بخش جایزه ملی ثریا و همچنین دانشگاه برتر در حوزه جذب دانشجویان بین المللی در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، افزود: این جشنواره را سازمان امور دانشجویان با هدف گفتمان‌سازی در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی، معرفی ظرفیت‌های آموزش عالی کشور برای تحصیل دانشجویان خارجی برگزار کرد.

وی ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای مشارکت فعال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور است تا نسبت به جذب دانشجویان بین‌المللی، معرفی مزیت‌ها و عرضه دستاوردهای دانشگاه خود اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه کردستان افزود: اعطای جایزه ملی دانشگاه‌های برتر «جایزه ملی ثریا»، تقدیر از دانشگاه‌های موفق در جذب دانشجویان بین‌المللی، تجلیل از برترین ها در امور دانشجویان بین المللی، همایش الگوها و ساز و کارهای اجرایی جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران و بخش نمایشگاهی از برنامه های این جشنواره بود.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها