مروری بر زندگینامه شهید «شریف الیاسی»

«شریف الیاسی» ۱۰ خرداد سال ۱۳۳۶ در روستای «بیساران» از توابع شهرستان مریوان به دنیا آمد و سرانجام ۱۲ اسفند سال ۱۳۶۷ توسط عناصر ضد انقلاب به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۷۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۶ - 02April 2023

مروری بر زندگینامه شهید «شریف الیاسی» ///اتو نشربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «شریف الیاسی» ۱۰ خرداد ماه سال ۱۳۳۶ خانواده‌ای متدین در روستای «بیساران» از توابع شهرستان مریوان به دنیا آمد.

شریف دوران کودکی را در دامان پاک و بی آلایش خانواده و در زادگاهش سپری کرد و به دلیل نبود امکانات آموزشی و تحصیلی در روستا از کسب علم و دانش بی نصیب ماند و از همان دوران نوجوانی به کار کشاورزی و دامداری مشغول شد.

وی در سن جوانی پس از طی دوران خدمت سربازی با تصمیم بزرگان خانواده با دختری عفیف و شایسته‌ای به نام «ثویبه» ازدواج کرد و ثمره پیوند او با همسرش شش فرزند (۵ پسر و یک دختر) است.

شریف فردی متدین، با اخلاق و خانواده دوست بود و برای رفاه و آسایش خانواده دائم در تلاش بود، به همین دلیل مدت‌ها در شهر‌های سنندج و تهران مشغول به کار بود و پس از سال‌ها تحمل غربت به زادگاهش برگشت و سپس در شهر مریوان به عنوان پیله ور فعالیت می‌کرد.

او از عاشقان انقلاب اسلامی بود و در زمان پاکسازی منطقه از لوث وجود ضد انقلاب، با همکار نیرو‌های خودی در برقراری امنیت و شناسایی اعضا و عناصر ضد انقلاب بسیار کوشید.

این مجاهد گمنام پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت سرانجام در روز ۱۲ اسفند سال ۱۳۶۷ در روستای «نژمار» توسط عناصر ضد انقلاب ترور و به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در قبرستان عمومی شهر مریوان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار