گذری بر زندگینامه شهید «حسن طالجاری»

«حسن طالجاری» روز چهارم تیر سال ۱۳۴۶ در روستای «طالجار» از توابع شهرستان سقز به دنیا آمد و سرانجام ۳۰ بهمن سال ۱۳۶۴ حین درگیری با گروهک‌های ضد انقلاب در منطقه روستای «شمسه» از توابع شهرستان سقز به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۶۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵ - 31January 2023

گذری بر زندگینامه شهید «حسن طالجاری»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «حسن طالجاری» فرزند علی روز چهارم تیر سال ۱۳۴۶ در روستای «طالجار» از توابع شهرستان سقز، میان خانواده‌ای متدین به دنیا آمد.

حسن دوران کودکی را در کنار هم سن و سالانش در زادگاهش سپری کرد و با رسیدن به سن ۶ سالگی برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شد و تا پایان دوره ابتدای به تحصیل ادامه داد و به دلیل نبود امکانات تحصیلی و آموزشی در روستا از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بازماند.

وی از همان دوران نوجوانی با رنج کار کردن و فعالیت در امور روستا آشنا شد و برای کمک به معیشت خانواده به امورات کشاورزی و دامداری مشغول شد.

از آنجا که در مناطق مرزی تبلیغات گروهک‌های ضد انقلاب بیش از حد بود و حربه و شگرد‌های خاصی برای جذب جوانان به کار می‌بردند، حسن نیز فریب نیرنگ و دروغ‌های آنان را خورد و پس از مدت کوتاهی متوجه افکار و مقاصد پلید آنان شد و به آغوش انقلاب بازگشت و با هدف مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب به یگان حزب الله پیوست و با رشادت‌هایی که از خود نشان داد توجه فرماندهان را به خود جلب کرد.

حسن در پاکسازی روستا‌ها و مناطق مرزی از لوث گروهک‌های ضد انقلاب نقش بسزایی داشت و به دلیل شناخت کافی که از آنان داشت برای مبارزه با این گروهک‌ها دست از پای نمی‌شناخت.

وی پس از دلاوری و فداکاری‌های فراوان در راه اسلام و انقلاب، سرانجام در روز سی ام بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در ۱۸ سالگی حین درگیری با گروهک‌های ضد انقلابیون در منطقه روستای «شمسه» از توابع شهرستان سقز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بعلت جراحات وارده در همان روز به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در گلزار شهدای شهرستان سقز به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها