بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی سپاه در رامشیر

بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی روستایی شهرستان رامشیر توسط قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه و با مشارکت آبفای خوزستان آغاز شد.
کد خبر: ۵۷۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ - 12March 2023

آیین بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی نیروی زمینی سپاه در روستا‌های رامشیر استان خوزستانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در مراسمی با حضور جمعی از مردم و مسئولان، بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی روستایی شهرستان رامشیر استان خوزستان توسط قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه و با مشارکت آبفای خوزستان آغاز شد.

در مرحله نخست اجرای این طرح در بخش مشراگه شهرستان رامشیر بیش از پنج هزار خانوار در ۱۰ روستا از آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی برخوردار شدند و همزمان مرحله دوم این طرح با عملیات آب‌رسانی به ۱۸ روستای دیگر دارای تنش آبی در این منطقه آغاز شد.

مرحله نخست این طرح جهادی با ایجاد بیش از ۷۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و همچنین راه اندازی ایستگاه پمپاژ با هدف رفع مشکلات در روستا‌های دارای تنش آبی بخش مشراگه رامشیر به بهره‌برداری رسید.

روستا‌هایی که از مواهب و مزایای این طرح برخوردار شدند، عبارتند از مسلمیه، غدیر سبع، ام الخثی علیا، ام الخثی سفلی، فرهه، عسیف، ام الخثی سفلی، تل اسود، عگله زویهد و چای سودان.

سردار «محمدرضا حسن‌زاده» معاون سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: آب‌رسانی به روستا‌های دارای تنش آبی در استان خوزستان بخشی از برنامه کلان سپاه و نیروی زمینی در کل کشور است.

وی افزود: در چارچوب این برنامه کلان که در قالب طرح جهادی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در استان‌های مختلف کشور در حال اجراست، آب‌رسانی به بیش از ۲۰ هزار روستا در مناطق دوردست و فاقد آب شرب سالم و یا دارای تنش آبی کشور هدف‌گذاری شده است که امروز شاهد به ثمر نشستن یکی از مراحل این طرح در روستا‌های مشراگه شهرستان رامشیر استان خوزستان هستیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار