دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جنایت دست‌ساز

سربازان گمنام امام زمان (عج) در اغتشاشات اخیر تعدادی از عناصر گروهک منافقین را که قصد داشتند با استفاده از خمپاره‌انداز‌های دستی، امنیت جامعه را به مخاطره بیاندازند، بازداشت کردند.
کد خبر: ۵۷۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲ - 13March 2023

جنایت دست سازگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ مهر امسال بود که به بهانه فوت خانمی، تعدادی از شهر‌ها بستر اقدامات خشونت‌آمیز شد که به واسطه آن، تعدادی از مردم و نیرو‌های مدافع امنیت به شهادت رسیدند؛ در چنین شرایط و اوضاعی که اغتشاشگران در برخی شهر‌ها به‌وجود آورده بودند، اعضای سازمان موسوم به مجاهدین خلق (منافقین) نیز تصور می‌کردند که در می‌توانند اقدامات دهه ۶۰ خود را بار دیگر در کشورمان تکرار کنند.

بر این اساس، شبکه‌ای مرتبط با گروهک منافقین اقدام به ساخت لانچر دست‌ساز برای پرتاب خمپاره با بردی حدود ۱۰۰ متر در شهر‌های بزرگ می‌کنند که مسئولیت این کار یعنی آموزش و هدایت گروه را هم فردی به نام «محسن سیاه‌کلاه» معروف به «صمد» از اعضای رده بالای سازمان منافقین بر عهده داشت.

سیاه‌کلاه که همراه با سران این گروهک در آلبانی مستقر هستند، آموزش‌های خود را با بهره‌گیری از فضای مجازی در اختیار گروه یادشده قرار می‌داد. این فرد که متخصص سازه‌های انفجاری است و در تمام عملیات‌های سازمان منافقین از ابتدای انقلاب تاکنون از جمله عملیات «فروغ جاویدان» و خمپاره‌اندازی‌های دهه ۷۰ نقش‌آفرینی داشته، در زندان هم‌بند «مسعود رجوی» بوده است؛ لذا به‌واسطه مهارت در ساخت نارنجک دستی و کار با مواد منفجره مانند ۴C و T.N.T به وی لقب «مهندس» دادند؛ پس به جهت داشتن چنین مهارتی، مسئولیت ارائه آموزش‌های لازم در خصوص استفاده از مواد منفجره به سایر اعضای منافقین را بر عهده دارد.

گروهک تروریستی منافقین بر همین اساس، قصد داشتند در اغتشاشات سال جاری به وسیله تعدادی از نیروهای مرتبط با این گروهک، اقدام به خمپاره‌اندازی به مراکز حساس کنند؛ اما این افراد پیش از انجام هرگونه اقدامی، به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شدند.

سازمان تروریستی منافقین پیش از این نیز با بهره‌گیری از فضای مجازی، دو دانشجوی دانشگاه شریف به نام‌های «امیرحسین» و «علی» را برای انجام عملیات پرتاب نارنجک‌های دست‌ساز با خود همراه می‌کند و در ادامه، دانشجویان مورد اشاره مامور می‌شوند تا این بار از لانچر‌های دست‌ساز به منظور اقدامات ایذایی استفاده کنند، اما دستگیری این دو نفر موجب می‌شود تا اقدام آن‌ها به نتیجه نرسد.

البته مسئولیت اجرای عملیات این گروه در تهران بر عهده فردی بود که در دهه ۶۰ به‌واسطه عضویت در گروهک منافقین مدتی زندانی بود که بعد‌ها به‌واسطه رأفت اسلامی مورد عفو قرار می‌گیرد و از زندان آزاد می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار