معاون اجرایی ارتش:

اقتدار نیرو‌های مسلح مرهون تمسک به قرآن است

امیر سرتیپ محمودی با بیان اینکه همراهی و انس نیرو‌های مسلح و خانواده‌هایشان با آموزه‌های قرآنی، موجب ارتقای سطح توان نیرو‌های مسلح برای حفظ و دفاع از حریم کشور و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است، گفت: عزت و اقتدار نیرو‌های مسلح مرهون تمسک و عمل به قرآن است.
کد خبر: ۵۷۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ - 12March 2023

امیر سرتیپ محمودیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش صبح امروز (یکشنبه) در مراسم صبحگاه عمومی ستاد ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش در دفاع مقدس، اظهار داشت: اگر امروز ایران اسلامی مایه افتخار است و پیشرفت‌های آن چشم دنیا را خیره کرده، برای این است که خون پاک صد‌ها ایرانی متعهد بر این خاک پاک ریخته شده و این کشور حامل تمدن هزار ساله و خاستگاه مکتب‌های انسان‌ساز و خدمت‌رسان به دین مبین اسلام است.

امیر محمودی افزود: ما امروز با جنگ ترکیبی مواجه هستیم و دشمن از تمامی روش‌های نظامی، غیرنظامی، متعارف و غیرمتعارف بهره برده و با جمع‌آوری اطلاعات، جنگ روانی به راه انداخته است، با این حال، با بصیرت ملت آگاه ایران و هوشیاری نیرو‌های مسلح این هدف شوم دشمن با شکست مواجه شده و آن‌ها نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه ارتش با تمام توان از مرز‌ها حفاظت و حراست می‌کند، تصریح کرد: به لطف الهی دشمن همواره در همراه کردن مردم ناکام مانده و ملت ایران زیر پرچم سه رنگ با طرح‌های ضدایرانی دشمنان مخالفت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بعد از پیروزی شکوهمند خود در بهمن ۱۳۵۷، مسیر سخت و دشواری را طی کرده است. این انقلاب از امواج توطئه‌ها و ترور‌ها و جنگ تحمیلی در سال‌های اولیه تا آماج تهدید‌ها و تحریم‌ها تا امروز با تدابیر نورانی امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب و هوشیاری و بصیرت ملت انقلابی و فداکار ایران اسلامی با صلابت عبور کرده است.

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهداست و راه ما راه شهیدان و ایثارگران است، افزود: شهیدان سربلند، جانبازان پرافتخار، آزادگان سرافراز و همه ایثارگران انقلاب و دفاع مقدس، سند‌ها و پرچم‌های پرافتخار این ملت قهرمان هستند و در حقیقت نگهدار و نگهبان حقیقی انقلاب اسلامی، نماد و الگوی ایثار، مقاومت، شجاعت، اخلاص و ولایتمداری شهیدان والامقام ما هستند.

وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمن در فریب افکار نسل جوان کشورمان، گفت: مرور خاطرات شهدا و حماسه‌آفرینان سال‌های دفاع مقدس به عنوان یک الگوی اخلاقی و رفتاری، جوانان را در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی دشمنان از جمله تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس، تضعیف اعتقادات و باور‌های دینی و تبدیل ارزش‌ها به ضد ارزش‌ها، مصون نگه خواهد داشت.

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه همراهی و انس نیرو‌های مسلح و خانواده‌هایشان با آموزه‌های قرآنی، موجب ارتقای سطح توان نیرو‌های مسلح برای حفظ و دفاع از حریم کشور و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است، گفت: عزت و اقتدار نیرو‌های مسلح مرهون تمسک و عمل به قرآن است.

امیر محمودی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از نهاد‌هایی است که بیشترین سابقه و اهتمام را در برگزاری مسابقات قرآن کریم داشته و امسال نیز الحمدلله شاهد برپایی چهل و دومین دوره این رقابت‌ها بودیم.

وی تصریح کرد: برگزاری بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ کلاس قرآن در روز‌های سه شنبه هرهفته در کلیه یگان‌های ارتش در سراسر کشور، حضور بیش از ۳۳ هزار حافظ قرآن کریم، مشارکت ۱۷۰ هزار نفراز کارکنان و خانواده‌های ارتش در طرح‌های قرآنی و ساخت و توسعه مراکز آموزش قرآن کریم و دارالتحفیظ‌ها در یگان‌ها و در کنار آن توجه جدی به حوزه‌های عترت و نماز در ارتش، گویای این موضوع است که ارتش ما یک ارتش ولایی، انقلابی و قرآن محور و حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی مایه افتخار آحاد فرماندهان و مسئولان ارتش است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار