ما متحدیم/ فرمانده قرارگاه راهیان نور آجا عنوان کرد؛

میزبانی ۵ نمایشگاه ارتش از زائران راهیان نور

امیر سرتیپ دوم «سیفی» از برپایی پنج نمایشگاه توسط راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی در مسیر زائران راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ - 13March 2023

امیر سرتیپ دوم سیفیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی آجا، امیر سرتیپ دوم «حسن سیفی» دستیار فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه راهیان نور آجا درباره اقدامات ارتش در خدمت‌رسانی به زائران راهیان نور اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای فعالیت‌های فرهنگی و با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس، هفت یادمان و نمایشگاه را در مناطق جنوب غرب کشور برپا کرده و مورد استقبال زائران راهیان نور قرار گرفته است.

امیر سیفی افزود: نمایشگاه فرهنگی رزمی آب‌تیمور در پنج کیلومتری اهواز به خرمشهر، نمایشگاه وحدتی دزفول نیروی هوایی ارتش واقع در پایگاه وحدتی نهاجا، نمایشگاه فرهنگی رزمی نیروی دریایی ارتش در جنب پایگاه دریایی خرمشهر، نمایشگاه فرهنگی رزمی پدافند هوایی در آب‌تیمور، بیمارستان صحرایی چنانه در جاده اندیمشک - فکه واقع در چهارراه چنانه، یادمان شهید چاغروند در جاده اندیمشک به دهلران روستای جلیزی و نمایشگاه فرهنگی رزمی میشداغ در جاده قدیم اهواز به چذابه (تپه‌های الله اکبر) مستقر شده و آماده میزبانی از زائران محترم راهیان نور هستند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش اضافه کرد: امسال نمایشگاه فرهنگی رزمی میشداغ با استقبال شایان توجهی مواجه بود به‌نحوی که روزانه هزار پُرس غذا در هر وعده غذایی در بین زائران این نمایشگاه توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با تأکید امیر دریادار «ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش، در نمایشگاه فرهنگی رزمی این نیرو در خرمشهر، امسال شاهد تنوع چشمگیری نسبت به دوره‌های پیشین بودیم به‌طوری که در این نمایشگاه، توانمندی‌ها و قابلیت‌های نداجا و چشم‌انداز این نیرو در آینده برای زائران ترسیم شده است.

امیر سیفی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات و فعالیت‌های منحصربه‌فرد و جدید در راهیان نور سال جاری، برپایی نمایشگاه پدافند هوایی برای نخستین بار در آب‌تیمور بود که در این زمینه هم فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اهتمام ویژه‌ای داشتند.

دستیار فرمانده کل ارتش گفت: همه ساله برنامه‌ریزی، سازماندهی و اقدامات راهبردی راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط فرماندهی قرارگاه راهیان نور آجا و معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش انجام می‌شود و امسال در یک تعامل هم‌افزا و اثربخش بین این دو قسمت، شاهد کار‌های مبتکرانه و خلاقانه‌ای در نمایشگاه‌ها و یادمان‌های راهیان نور ارتش بودیم.

وی راهیان نور را بستر و فرصت راهبردی برای جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس و تاریخ مقاومت و پایداری ملت ایران برابر دشمنان انقلاب و نظام اسلامی دانست و افزود: دشمن به دنبال فاصله انداختن بین نسل‌ها در کشور است و سفر معنوی راهیان نور بهترین بستر و رسانه برای پیوند جوانان با ارزش‌هاست.

امیر سیفی با تکریم و تعظیم به مقام شامخ شهیدان هشت سال دفاع مقدس و تأکید بر ضرورت تقویت و توسعه بستر‌ها و فراهم سازی الزامات حضور هموطنان به‌ویژه نسل جوان و نوجوان برای حضور در کاروان‌های راهیان نور عنوان کرد: پویایی و جاودانگی درس‌ها و عبرت‌های تاریخی دفاع مقدس در فضای عمومی کشور موجب تقویت پایه‌های امنیت پایدار میهن اسلامی و جاری بودن روح بصیرت، مقاومت و پایداری در برابر جبهه دشمن به ویژه در عصر جنگ شناختی و ترکیبی خواهد بود.

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش با بیان اینکه بسیاری از آزادی‌خواهان جهان از انقلاب اسلامی درس گرفتند و مولود انقلاب و نظام اسلامی هستند، افزود: امروز در سایه دفاع مقدس، امنیت پایداری برای ما ایجاد شده و دوران پرافتخاری برای ما در تاریخ ثبت شده است.

سرتیپ دوم سیفی به تأثیر اردو‌های راهیان نور بر جوانان اشاره و بیان کرد: جوانان با قدم گذاشتن در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، دچار تحول عظیم فرهنگی و فکری و معنوی می‌شوند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها