بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت روز بزرگداشت شهدا

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ارواح پاک تمامی شهدای جمهوری اسلامی ایران از آغاز تا امروز؛ سلام و درود می‌فرستد و تبعیت از فرامین و منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را پیروی از وصیتنامه شهدا می‌داند.
کد خبر: ۵۷۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ - 13March 2023

بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت روز بزرگداشت شهدابه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت روز بزرگداشت شهدا بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

تاریخ چهل و چهارساله جمهوری اسلامی ایران مملو از نام شهیدانی است که با تأسی به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، علم جهاد برافراشته و شهد شیرین شهادت نوشیدند. بزرگمردانی که برای دفاع از ارزش‌ها و باور‌های اسلام و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته و خون پاک و مطهرشان را ضامن بقای استقلال و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دادند.

هنوز مدت زمان چندانی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که بنیانگذار عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۵۸ فرمان تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی را صادر نمودند و این روز به نام روز بزرگداشت شهدا در تقویم رسمی کشور ثبت گردید. اگرچه تمامی روز‌های سال متعلق به شهدا می‌باشد و نام و یاد آنان همواره در زندگی ملت ایران جاری و ساری است، اما تاسیس این بنیاد، خود گواهی است بر این امر که انقلاب اسلامی بر پایه جانفشانی‌های شهدا شکل گرفته و بزرگداشت و تکریم شهدا و خانواده‌های معظم آنان از ضروریات فراموش ناشدنی و پر اهمیت در تمامی سطوح و اقشار جامعه است. امام خمینی (ره) فرمودند «شهید اولین کسی است که وارد بهشت می‌شود.» رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نیز می‌فرمایند «امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.»

آری، شهدا، رفته اند، اما رسالتی سنگین بر دوش ما باقی گذاشته اند. امروز رسالت همه ما همچون حضرت زینب (س) است که با روشنگری‌های خود مانع از پایمال شدن خون شهدای دشت کربلا شد. اگرچه ۸ سال جنگ تحمیلی با پیروزی ملت بزرگ ایران و زبونی دشمنان به پایان رسیده است، اما راه جهاد و شهادت همچنان ادامه دارد. امروز فرزندان این مرز و بوم چه در جبهه‌های جنگ اقتصادی و جنگ نرم و چه در جبهه جدیدی که توسط ویروس منحوس کرونا به وجود آمده خالصانه و بدون ادعا در حال مبارزه می‌باشند و یقینا شهدای سلامت همراه با شهدای دفاع مقدس «عند ربهم یرزقون» خواهند بود.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ارواح پاک تمامی شهدای جمهوری اسلامی ایران از آغاز تا امروز سلام و درود می‌فرستد و تبعیت از فرامین و منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را پیروی از وصیتنامه شهدا می‌داند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار