نماینده پارلمان لبنان:

توافق ایران و عربستان تأثیرات مثبتی بر منطقه و لبنان می‌گذارد

جشی، گفت: توافق اخیری که میان عربستان و ایران امضا شده است، ابعاد مثبت متعددی بر منطقه خلیج فارس دارد.
کد خبر: ۵۷۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ - 13March 2023

توافق ایران و عربستان تأثیرات مثبتی بر منطقه و لبنان می‌گذاردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسین جشی» نماینده فراکسیون پارلمانی «وفا به مقاومت» در سخنانی، اظهار داشت: توافق اخیری که میان عربستان و ایران امضا شده است، ابعاد مثبت متعددی دارد.

جشی در ادامه افزود: بُعد نخست این توافقنامه، تأثیرات آن بر منطقه خلیج فارس و تفاهم میان کشور‌های آن و هم چنین تقویت ثبات منطقه به دور از مداخلات خارجی است.

نماینده فراکسیون پارلمانی «وفا به مقاومت» ادامه داد: بُعد دوم نیز به تقویت روابط میان ۲ کشور بزرگ مسلمان بر می‌گردد. این مسأله یک رویداد مثبت و خوشحال کننده است.

وی خاطرنشان کرد: توافق امضا شده میان ایران و عربستان باعث اطمینان بخشی به کشور‌های منطقه می‌شود. این مسأله در نهایت باعث می‌شود کشور‌های منطقه به یکدیگر تکیه کنند و زیر چتر آمریکا نباشند.

جشی در خصوص تأثیرات این توافق بر انتخابات ریاست جمهوری لبنان گفت: تمام منطقه از این روند تأثیر خواهد گرفت و تحولات منطقه تأثیر زیادی بر لبنان به عنوان یک کشور کوچک، می‌گذارد. البته این تأثیر مثبت خواهد بود.

نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز روز گذشته خرسندی کشورش را از تحولات اخیر در پرونده روابط عربستان و ایران اعلام کرد.

میقاتی افزود: عربستان طرفی دارای نفوذ قوی در جهان عرب است و ثقل عربی، اسلامی و منطقه‌ای گسترده‌ای دارد و توافق در روابط عربستان و ایران بر کل منطقه از جمله لبنان تأثیر مثبت می‌گذارد.

جشی تاکید کرد که آرامش و توقف دخالت در امور داخلی کشور‌های منطقه موجب افزایش سطح توسعه می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار