یک مبارز انقلابی مطرح کرد؛

بخشش شکنجه‌گر ساواکی توسط شهید «مسعود اسلامیان»

«صادقیان» گفت: شهید «مسعود اسلامیان» سرپرست دادگاه انقلاب اسلامی در همدان بود و علی‌رغم قدرت و نفوذ بالایی که در آنجا داشت، در روز برپایی دادگاه فردی که چندین سال در ساواک شکنجه‌اش می‌کرد را بخشید و به او درس اخلاق و ایثارگری داد.
کد خبر: ۵۷۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ - 13March 2023

«حسین صادقیان» مبارز انقلابی و یار شهید «مسعود اسلامیان» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، اظهار داشت: در اوایل انقلاب، دادگاه انقلاب اسلامی با بررسی دقیق پرونده‌های متهمان نقش موثری در آرام سازی فضا داشت که از نمونه‌های بارز رفتار مناسب انقلابیون با مجرمین و متهمان ضدانقلابی که در اختیار دادسرای انقلاب اسلامی بودند، می‌توان به رفتار شهید «مسعود اسلامیان» اشاره کرد.

وی افزود: این شهید والامقام چند سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زندان ساواک شکنجه شد، همچنین برادر شهیدان «پرویز  و سعید اسلامیان» بود و در تربیت آنان نقش موثری داشت.  

بخشش شکنجه‌گر ساواکی توسط شهید «مسعود اسلامیان»

این مبارز انقلابی و پیشکسوت دوران دفاع مقدس بیان داشت: «مسعود اسلامیان» سرپرست دادگاه انقلاب اسلامی در همدان بود و علی‌رغم قدرت و نفوذ بالایی که داشت، در روز برپایی دادگاه فردی که چندین سال در ساواک شکنجه‌اش می‌کرد را بخشید و به او درس اخلاق و ایثارگری داد و گفت من هیچ شکایتی ندارم و از حق خودش گذشت.

شهیدی که معلم اخلاق و ایثار شد

وی به بیان خاطره‌ای از اثرات ایثارگری این شهید والامقام پرداخت و گفت: شهید مسعود اسلامیان در سال ۱۳۵۹ به همراه همسرش در حین ماموریت به شهادت رسیدند. در فروردین سال ۱۳۶۰ برای قرائت فاتحه بر سر مزار این شهید حضور پیدا کردم که متوجه شدم همان فرد ساواکی که شهید در دادگاه او را بخشیده بود هم به همراه خانواده‌اش به آنجا آمده است.

بخشش شکنجه‌گر ساواکی توسط شهید «مسعود اسلامیان»

صادقیان اضافه کرد: این فرد اهل مازندران بود و تعجب کردم در ایام تعطیلات نوروز بر سر مزار شهید حضور پیدا کرده است از او موضوع را جویا شدم که گفت شهید با بخشش خود درس بزرگی به من داد و زندگی‌ام را مدیون او هستم، به همین منظور تصمیم گرفتم از مازندران به همدان بیاییم و بعد از قرائت فاتحه بر مزار شهید سفر خود را آغاز کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: رفتار انسانی شهید مسعود اسلامیان، اثر زیاد بر روی این فرد و فرزندانش گذاشته بود که از راه دور برای یادآوری ایثار این شهید والامقام بر سر مزارش حضور پیدا کرده بودند.

بخشش شکنجه‌گر ساواکی توسط شهید «مسعود اسلامیان»

این مبارز انقلابی متذکر شد: این یکی از نمونه رفتار‌های اعضای دادگاه انقلاب اسلامی بود و اینکه درخصوص این دادگاه حرف‌های ناآگاهانه و معاندانه می‌زنند با واقعیت تطابق ندارد و افراد انقلابی در دادسرای انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را می‌کردند تا حق متهمین و مجرمین به هیچ وجه ضایع نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار