معاون اجرایی ارتش:

تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار جانباز در ارتش/ ارتش در بحران‌ها در نوک پیکان دفاع از کشورمان قرار دارد

امیر محمودی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران قریب به ۲۲۰ هزار جانباز برای حفظ و حراست از تمامیت ارضی و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده که این یعنی در تمام بحران‌ها، ارتش در نوک پیکان نبرد‌ها قرار داشته است.
کد خبر: ۵۷۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ - 13March 2023

تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار جانباز در ارتش/ ارتش در بحران‌ها در نوک پیکان دفاع از کشورمان قرار داردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش امروز (دوشنبه) در آیین تجلیل از جانبازان ستاد ارتش در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: جانبازان شهیدان زنده‌ای هستند که خداوند این فرصت را به آنان داده تا سال‌هایی از عمر خود را همراه با مجاهدت و آزمایش‌های دشوار بگذرانند؛ البته تنها تفاوت جانباز با شهید این است که آخرین رشته ارتباط او با عالم خاک قطع نشده است؛ زیرا جانباز باید بماند و پیام شهیدان را فریاد کند تا کار‌های ناتمام را به پایان برساند.

امیر محمودی افزود: جانباز می‌ماند تا آیندگان به ویژه آنان که میدان کارزار را ندیده اند و حقایق دوران مبارزه را درک نکرده اند به نشانه‌ها و حجت‌های او بنگرند و پیام شهیدان را دریابند؛ البته جانبازان امروز نیز در صحنه‌های فرهنگی جامعه حضور دارند و مشعل ارزش‌های الهی را روشن نگه داشته اند.

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران پشتوانه بزرگ جامعه و انقلاب اسلامی ما هستند، افزود: جانبازان شور و نشاط حسینی را در جامعه برپا داشته و همچنان در صحنه باقی مانده اند تا ولایت تنها نماند. آن‌ها مانده اند تا ذهن مردم از عطر ولایت خالی نشود و رسالت بزرگ خویش را که زمینه سازی برای ظهور حضرت، ولی عصر (عج) است به پایان برسانند.

وی با بیان اینکه جانبازان تنها در میدان‌های نبرد پیشتاز نبودند، تصریح کرد: امروز جانبازان در تمام صحنه‌ها با فداکاری و قدرت به فعالیت مشغول اند و حتی در برخی از عرصه‌ها از دیگران نیز گوی سبقت ربوده اند به عنوان مثال آن‌ها در عرصه فرهنگی در مقابل شبیخون دشمن صف‌های مستحکمی هستند که آثار عمیق و شگرفی در جامعه می‌گذارند.

امیر محمودی گفت: به جرات می‌توان گفت که آثار ارزشمند جانبازان به نحوی باورنکردنی در تحول فرهنگی است به عبارت دیگر آن‌ها که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها درخشیدند و حماسه آفریدند، امروز در عرصه هنر، فرهنگ، سازندگی و ورزش الگویی موفق هستند.

معاون اجرایی ارتش افزود: جانبازان و ایثارگران دین بزرگی بر گردن جامعه ما دارند، زیرا آن‌ها از مال و جان خویش گذشتند و تمام هستی خود را در طبق اخلاص نهادند که در این میان اهمیت نقش همسران جانبازان نیز بر کسی پوشیده نیست، زیرا آن‌ها به صورت داوطلبانه رنج‌های زندگی یک جانباز را شریک شدند و از جاذبه‌های زندگی دنیوی گذشتند و به درخواست یک جانباز لبیک گفتند.

وی تصریح کرد: اکنون همسران جانبازان با حفظ روحیه ایثارگری و دشمن ستیزی به تربیت صحیح و حفظ مقام و منزلت جانبازان و تربیت فرزندان به جایگاه خود افتخار می‌کنند؛ این نام نیک با رنج و زحمت به دست می‌آید و تحمل این همه سختی از سوی خداوند پاداشی اخروی و بزرگ دارد.

امیر محمودی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران قریب به ۲۲۰ هزار جانباز برای حفظ و حراست از تمامیت ارضی و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده که این یعنی در تمام بحران ها، ارتش در نوک پیکان نبرد‌ها قرار داشته است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار