خرید و فروش روغن تفاله زیتون ممنوع شد

مجری طرح زیتون از ممنوعیت خرید و فروش روغن تفاله زیتون در شورای بین‌المللی زیتون خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های نظارتی داخلی انجام شده تا این نوع محصول در کشور نیز عرضه نشود.
کد خبر: ۵۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲ - 11November 2015

خرید و فروش روغن تفاله زیتون ممنوع شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمد رمضانی ملکرودی با حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا در بیستویکمین نمایشگاه بینالمللی مطبوعات و خبرگزاریها گفت: روغن پومیس یا روغن تفاله زیتون کیفیت روغن زیتون را ندارد و امسال در شورای بینالمللی زیتون با نماینده وزارت جهاد کشاورزی مصوب شد تا این روغن در گروه انواع روغن زیتون قرار نگیرد و خرید و فروش آن در بازارهای جهانی ممنوع میشود.

وی با اشاره به پایین بودن کیفیت روغن تفاله زیتون نسبت به انواع روغن زیتون و مضر بودن آن برای سلامت انسان افزود: برای جلوگیری از عرضه این محصول در بازار داخلی نیز هماهنگیهای لازم با سازمانها و دستگاههای نظارتی صورت گرفته تا همین قانون مصوب در شورای بینالمللی زیتون نیز در ایران اجرا شود.

مجری طرح زیتون اظهار کرد: مردم نیز باید اطلاعات و آگاهی خود را درباره انواع محصولات غذایی از جمله زیتون و انواع فرآوردههای آن افزایش دهند تا هیچ کس نتواند آنها محصولی را که کیفیت پایینی دارد بفروشد.

پیش از این نیز نادر جلالت - عضو شورای ملی زیتون- نسبت به عرضه روغن تفاله زیتون قاچاقی در بستهبندیهای شکیل با قیمتهای نجومی 25 تا 40 هزار تومان در بازار هشدار داد و گفت: : روغن تفاله زیتون یا همان «Pomace» باقیمانده روغن تفاله زیتون است که در کشورهای دیگر با ماده شیمیایی به نام هگزان از تفاله جدا شده و به کشورهای دیگر که آگاهی در این زمینه ندارند میفروشند. اما علیرغم غیر قابل مصرف بودن این نوع روغن به کشور قاچاق میشود و جالبتر اینکه با بستهبندیهای شکیل، قیمت های نجومی و به نام پومیس «Pomace» به بازار عرضه میشود که قطعا برای سلامت مردم مضر است.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها