رئیس بیمارستان شهید صدوقی سپاه مطرح کرد؛

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به ۱۵ هزار بیمار در منطقه بشاگرد توسط سپاه

سردار مرتضویان گفت: بیمارستان شهید صدوقی سپاه با برپایی بیمارستان سیار در روستا‌ها و مناطق سردشت از توابع بشاگرد هرمزگان طی مدت هشت روز به ۱۵ هزار بیمار، ۴۰ هزار نفر خدمات رایگان بهداشتی و درمانی ارائه کرد.
کد خبر: ۵۷۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴ - 15March 2023

۱۵ هزار بیمار در منطقه بشاگرد خدمات بهداشتی و درمانی رایگان دریافت کردندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، بیمارستان شهید آیت الله صدوقی اصفهان زیرمجموعه بهداری رزم نیروی زمینی سپاه دارای بزرگترین و مجهزترین سامانه بیمارستان سیار در سطح کشور و منطقه است. پیشتر در جریان همه‌گیری کرونا و همچنین زلزله کرمانشاه این بیمارستان سیار به خوبی توانست کارآیی و مانایی خود را در وضعیت‌های دشوار نشان دهد.

بر این اساس به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار این بیمارستان در منطقه سردشت از توابع بشاگرد استان هرمزگان مستقر شد و به مدت هشت روز به مردم این منطقه خدمات درمانی ارائه کرد.

سردار دکتر «سیدرضا مرتضویان» رئیس بیمارستان شهید صدوقی اصفهان در این زمینه اظهار داشت: هرچند بیمارستان سیار ما بسیار مجهز است، اما بعد از هر برنامه یا رزمایشی بررسی می‌کنیم تا امکانات، تدابیر و ابتکارات جدید را هم بیفزاییم. در این مرحله از برپایی بیمارستان سیار ما با ۵۰ کانتینر که ۴۵ کانتینر اجزای بیمارستان و پنج کانتینر دیگر هم شامل نانوایی، آشپزخانه، ژنراتور و... می‌شد در منطقه حضور یافتیم.

وی ادامه داد: این مجموعه با ۳۰ تریلر و همکاران ما نیز با دو پرواز منتقل شدند. همه بخش‌های ممکن بیمارستانی، مانند اورژانس، بستری زنان و مردان، تصویربرداری، اتاق عمل، دندانپزشکی، زنان و زایمان، ریکاوری و... در این مجموعه تعبیه شده بود؛ این نوع بیمارستان سیار قابلیت آن را دارد تا همانند یک بیمارستان کامل در مدت نامحدود خدمت ارائه کند.

مرتضویان اضافه کرد: در مدت یادشده پنج تیم با آمبولانس به روستا‌ها و مناطق سردشت هرمزگان اعزام کردیم و طبق تجربیات قبلی، بحث آموزش بهداشت، ویزیت، ارزیابی و اعزام افرادی که به درمان نیاز داشتند را انجام دادیم که در پی این اقدامات ۱۵ هزار بیمار، ۴۰ هزار نفر خدمات رایگان دریافت کردند.

وی با بیان اینکه خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی از نکات مهمی است که به‌عنوان کار ویژه این دوره می‌توان به آن اشاره کرد، گفت: در این بیمارستان از پنج دندانپزشک متخصص بهره بردیم که به واسطه حضور این پزشکان خدمات تخصصی دندانپزشکی هم ارائه کردیم؛ همچنین در بیمارستان مورد اشاره از کادر پزشکی متخصص و داوطلب در تخصص‌های مختف نیز بهره بردیم.

رئیس بیمارستان شهید صدوقی خاطرنشان کرد: بیشتر همکاران ما در این دوره از برپایی بیمارستان سیار، بسیاری از مشغله‌های چندماهه خود را به نفع بیماران مناطق محروم کنار گذاشتند و در این هشت روز خالصانه مشغول به خدمت شدند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار