تلاش ناکام دو صهیونیست برای آتش زدن یک مسجد تاریخی

دو صهیونیست که قصد آتش زدن یک مسجد فلسطینی‌ها در شهر «هرتزلیا» را داشتند، توسط پلیس بازداشت شدند.
کد خبر: ۵۷۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵ - 17March 2023

تلاش ناکام دو صهیونیست برای آتش زدن یک مسجد تاریخیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مقامات رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) از بازداشت دو صهیونیست تندرو که سعی داشتند مسجد «سیدنا علی» در شهر «هرتزلیا» در مرکز فلسطین اشغالی را به آتش بکشند، خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این دو صهیونیست یکی ۱۹ ساله و دیگری ۱۷ ساله قصد داشتند به سمت این مسجد کوکتل مولوتف پرتاب کنند

طبق تحقیقات سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) این دو نفر بنا به دلایل نژادپرستانه سعی در آتش زدن این مسجد داشتند. آن‌ها ابتدا تصمیم گرفته بودند تا یک فلسطینی را تا حد مرگ شکنجه کنند، اما سپس منصرف شده و نقشه حمله به مسجد «سیدنا علی» را می‌کشند.

این مسجد به نام «علی بن علیل» (نوه عمر بن خطاب) و محل دفن او است که در قرن پنجم هجری ساخته شده و همچنان مورد استفاده مسلمانان به خصوص برای نماز جمعه قرار می‌گیرد و نمادی برای عربی بودن این منطقه محسوب می‌شود.

به نوشته آناتولی، صهیونیست‌های تندرو بار‌ها اقدام به حمله به مکان‌های مذهبی مسلمانان و مسیحیان در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ و کرانه باختری کرده و نام آن را «حساب‌کشی» از غیر یهودی‌ها می‌نامند.

تلاش این دو صهیونیست برای آتش زدن مسجد «سیدنا علی» در شرایطی است که با روی کار آمدن کابینه بنیامین نتانیاهو و به کارگیری تندروترین وزرا، به میزان حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به سمت فلسطینی‌ها افزوده شده است. در این راستا در تاریخ ۲۶ فوریه صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست با یورش به روستای «حواره» در حومه نابلس، صد‌ها خودرو و خانه را به آتش کشیدند. واقعه‌ای که با محکومیت جهانی مواجه شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار