زمان پخش ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان از تلویزیون اعلام شد

شبکه‌های تلویزیون برنامه‌های ویژه‌ای برای سحر‌ها و افطار ماه مبارک رمضان در نظرگرفته‌اند که به روی آنتن می‌برند.
کد خبر: ۵۸۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ - 22March 2023

زمان پخش ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان از تلویزیون اعلام شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ویژه برنامه‌های سحرگاهی، افطاری، مناجات‌خوانی و ... از جمله تدارکات شبکه‌های سیما برای ماه مبارک رمضان است که زمان پخش آن‌ها از شبکه‌های مختلف سیما در ماه مبارک رمضان به شرح زیر اعلام شده است:

شبکه یک سیما

شبکه یک در سحرگاهان ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه ماه خدا به صورت زنده تا لحظات ملکوتی اذان صبح مهمان خانه‌های روزه‌داران خواهد بود. این برنامه امسال نیز با اجرای حسن سلطانی پخش می‌شود. شبکه یک در لحظات ملکوتی افطار برنامه مردم دوست‌داشتنی را برای پخش تدارک دیده است که به صورت زنده روانه آنتن می‌شود.

ترتیل‌خوانی جزء قرآن کریم هر روز ساعت ۶ صبح به صورت زنده از حرم مطهر امام رضا (ع) پخش می‌شود. مناجات خوانی هم با صدای حاج منصور ارضی و حاج مهدی سلحشور (ضبطی) ساعت ۲ بامداد به روی آنتن این شبکه می‌رود.

شبکه یک سیما برنامه کلمه را درخصوص مباحث معرفتی با اجرای وحید یامین‌پور پخش می‌کند. درس‌هایی از قرآن همراه با تلاوت مجلسی و آفتاب شرقی با کارشناسی حجت‌الاسلام فلاح‌زاده از این شبکه پخش خواهد شد.

شبکه دو سیما

ویژه برنامه سحرگاهی «صبح روز بعد» با اجرای فرزاد جمشیدی به صورت زنده هر سحرگاه از ساعت ۴ تا ۶ پخش می‌شود. این شبکه ترتیل‌خوانی کلام‌الله را از حرم احمدبن موسی کاظم (ع)) شاهچراغ (هر روز برای روزه داران به روی آنتن می‌فرستد. حجت‌الاسلام حسین انصاریان هم از حسینیه همدانی‌ها هر روز ساعت ۶ صبح سخنرانی می‌کند که تکرار آن بعد از اذان ظهر است.

مناجات‌خوانی حاج محمود کریمی به صورت زنده از ساعت ۱۵ دقیقه بامداد از حرم شمس‌الشموس علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) پخش می‌شود. شبکه دو برنامه «دورهمی» را برای پخش در شبانگاه‌های ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است. این شبکه همچنین یک برنامه تولیدی با عنوان چند روایت معتبر را پخش می‌کند.

شبکه سه سیما

شبکه سوم برنامه ماه من را با کارشناسی حجت‌الاسلام پناهیان، آقامیری و خضری برای روزه‌داران ماه خدا تدارک دیده است. برنامه محفل شبکه سه با اجرای رسالت بوذری و با پنج کارشناس حامد شاکرنژاد، احمدابوالقاسمی، حجت‌الاسلام قاسمیان، حسنین حلو از عراق و رضوان درویش از سوریه در هنگام اذان مغرب به روی آنتن می‌رود.

ترتیل‌خوانی این شبکه از حرم حضرت معصومه (س) زنده و مستقیم با تفسیر کوتاه حجت‌الاسلام دکتر محمد حاجی ابوالقاسم ساعت ۱۴و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی ساعت ۱۰ صبح از حرم حضرت معصومه (س) پخش می‌شود. برنامه ابد با موضوع یادآوری مرگ و میان برنامه‌های احکام به زبان ساده نیز از دیگر برنامه‌های شبکه سه سیما خواهد بود.

شبکه چهار سیما

برنامه پرمخاطب و پرطرفدار زندگی پس از زندگی همچون سال‌های گذشته با روایتی از تجربیات افرادی که گوشه‌ای از عالم غیب را تجربه کردند از شبکه چهار پخش می‌شود.

برنامه ویژه سحر شبکه چهار با نام سحوری با اجرای علیرضا مختارپور لحظات نابی را تا اذان صبح برای مهمانان ضیاف‌الله در نظر دارد. تلاوت جزء قرآن کریم را از حرم مطهر حرم احمدبن‌موسی (ع) شاه‌چراغ به صورت زنده ساعت ۱۳:۳۰ پخش می‌کند.

سخنرانی سیدمهدی میرباقری از ۱۵ فروردین ماه ساعت ۱۴:۳۰ در جدول پخش شبکه چهار قرار می‌گیرد. فضای مسجد مقدس جمکران هم در سحرگاه با مناجات‌خوانی حجت‌الاسلام میرزامحمدی عطرآگین خواهد شد. برنامه سوره نیز از دیگر برنامه‌های شبکه چهار خواهد بود.

شبکه پنج سیما

مهمانی مامان به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدصادق بکتاشیان در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۶:۱۵ از شبکه پنج پخش می‌شود. این ویژه برنامه تولیدی در ۲۶ قسمت روایت تعدادی از دانش‌آموزان دختر دهه ۹۰ است که به مهمانی یک مادر شهید می‌روند و با حضور در منزل شهید جشن تولد برای شهید می‌گیرند.

گروه معارف همچنین در ایام ماه مبارک رمضان ویژه برنامه افطار را با عنوان «تا نیایش» از مشهد مقدس پخش می‌کند. این برنامه هر شب ساعت ۱۸ با اجرا و کارشناسی حجت‌الاسلام مسلم داوودی نژاد پخش می‌شود. این برنامه با به تصاویر کشیدن صحن و سرای حرم امن رضوی، سفره‌های احسان افطار، حضور مردم به روی آنتن می‌رود.

همچنین برنامه تا نیایش با محوریت شاد زیستن با اجرا و کارشناسی حجت‌الاسلام دکتر مسلم داودی‌نژاد در ۱۳ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای صبح‌ها نیز روی آنتن می‌رود.

برنامه انس با قرآن کریم با هدف تلاوت روزانه یک جزء از قرآن مجید از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و با اجرای غلام‌رضا احمدی پخش می‌شود. این برنامه در ماه مبارک هر روز بعد از اذان ظهر پخش می‌شود.

برنامه پرواز ویژه ماه مبارک رمضان از گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا (س) ساعت ۲ بامداد از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد. این برنامه با فرمی جدید، هر بامداد میزبان یکی از کارشناسان مذهبی و یکی از مداحان اهل بیت (ع) است و ارائه نکات اخلاقی و تبیین سبک زندگی شهدا از ویژگی‌های بارز برنامه پرواز است.

همچنین در سحر‌های ماه مبارک رمضان ویژه برنامه قرار بهشت با اجرای مجید یراق بافان و کارشناسی مهدی امین فروغی از کربلای معلی پخش می‌شود. این برنامه به همت گروه معارف شبکه پنج سیما هر بامداد ساعت ۲:۳۰ پخش می‌شود.

سریال طنز ماه‌چراغ نیز در ماه مهمانی خدا هر شب ساعت ۲۲ پخش می‌شود. فصل سوم مجموعه نمایشی و طنز ماهچراغ به کارگردانی و تهیه گنندگی آرش داودی قصه جوانانی است که پر از امید و آرزو هستند. جوانانی که در پی یک فرصت‌اند تا دنیایی بهتر برای خود و اطرافیان بسازند، ماه‌چراغ داستان ۶ جوان است که برای رسیدن به دنیایی بهتر دل به دل هم می‌دهند و مدیریت یک کافه را به دست می‌گیرند تا هر بار و با آمدن هر مهمان و مشتری زندگی بیاموزند.

شبکه افق سیما

ویژه برنامه سحرگاهی شبکه افق هم با نام وقت سحر از آنتن این شبکه با اجرای حامد عسکری پخش می‌شود. شبکه افق از حرم مطهر امام رضا (ع) صحن گوهرشاد هر روز مراسم ترتیل‌خوانی را پخش می‌کند. مناجات‌خوانی حاج محمود کریمی نیز هر بامداد از حرم مطهر امام رضا (ع) از شبکه افق پخش می‌شود.

مستند قرآنی سرزمین ستارگان از شبکه افق پخش خواهد شد. در این مجموعه مستند دو حافظ قرآن در جلسات خانگی قرآن نقاط دورافتاده، صعب‌العبور کشور شرکت می‌کنند. برنامه چشمه با محوریت معرفی مساجد نمونه و تراز هنگام افطار از شبکه افق پخش می‌شود.

شبکه آموزش

شبکه آموزش هم ویژه برنامه افطاری خود را برای مخاطبان خود به روی آنتن می‌فرستد که رویکرد آن گفتگو با چهره‌های علمی کشور درباره سبک زندگی اسلامی- ایرانی است.

برنامه‌های دوربین ۷ و واکنش سریع این شبکه به انعکاس رویداد‌های ماه مبارک رمضان و گزارش برنامه هیات‌های مذهبی می‌پردازد.

شبکه جهانی جام جم

شبکه جام جم هم با سفره نور با اجرای علیرضا مرتضوی مهمان روزه داران در زمان افطار است.

مراسم ترتیل‌خوانی این شبکه از مراکز اسلامی لندن یا هامبورگ ساعت ۱۷ و مناجات‌خوانی مهدی سماواتی نیز برای علاقه‌مندان پخش می‌شود.

برنامه رواق با موضوع رمضان در کشور‌های اسلامی نیز از شبکه جام‌جم پخش می‌شود.

شبکه قرآن و معارف سیما

ویژه برنامه سحرگاه ماه مبارک در این شبکه برنامۀ دل‌آرام است که از حرم رضوی به تهیه کنندگی صفدری است که این برنامه را با بخش‌های ویژه ای، چون دعوت از جامعه قرآنی، مناجات خوانی اقوام شهر‌های ایرانی، دعوت کارشناس (هدایت) و دعای سحر به صورت زنده پخش خواهد کرد.

برنامه دریاب ویژه برنامه لحظه افطار است که به موضوع بررسی سیره علما و سلوک رفتاری خانواده علمای شهیر ایران با حضور کارشناسان، فرزندان، شاگردان و منسوبین علما پرداخته است. همچنین شعرخوانی شعرا با بخش‌های زیبا و جذاب نمایشی و اماکن دیدنی از شهر مقدس قم، در وقت افطار تدارک دیده شده است. این برنامه هر روز به مدت ۷۵ دقیقه به صورت زنده، قبل از افطار پخش می‌شود. تهیه کنندگی این برنامه بر عهده حمیدرضا امینیان است و اجرای آن را سیدکاظم احمدزاده برعهده دارد.

برنامه ترتیل‌خوانی هر روز ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه از مسجد مقدس جمکران پخش می‌شود. همچنین برنامه تحدیر (تند خوانی قرآن کریم) که نخستین بار و با شکل و قالب متفاوت به تلاوت آیات قرآنی می‌پردازد و علاقه‌مندان و مخاطبان قرآنی می‌توانند با حداقل زمان و تلاوت هر روز یک جزء قرآن کریم، در ایام ماه مبارک رمضان به اتمام برسانند.

سخنرانی آیت‌الله میرباقری و ادعیه و مناجات خوانی حاج محمد طاهری در شب‌های ماه مبارک رمضان به مدت ۱۰ شب از کربلا معلی به صورت زنده پخش می‌شود.

همچنین به مدت ۲۰ شب مناجات‌خوانی در حسینیه چهارده معصوم تهران به صورت زنده توسط مداح اهل بیت حاج محمد طاهری پخش می‌شود. تهیه کننده این برنامه حامد شاکری و محمدحسین چراغی است.

برنامه شرح دعای مکارم‌الاخلاق که شهیدی‌نسب تهیه کننده آن است هم از همین شبکه پخش می‌شود.

سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی که به تفاسیر سوره‌های زخرف و قدر به مدت ۳۰ دقیقه هر روز و همچنین پخش سخنرانی از ایشان به صورت مجمل به مقتضای ماه مبارک رمضان از شبکه قرآن با تهیه کنندگی کوچکیان از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

برنامه پند نامه به تهیه کنندگی احمد بزرگ مقام به شرح ادعیه ماه مبارک رمضان هم با عنوان پندنامه و باکارشناسی حجت الاسلام آقا تهرانی به مدت ۳۰ روز از این شبکه می‌پردازد. گوهر معرفت هم باکارشناسی استاد بهرام پور ویژه ماه مبارک با محوریت شرح مناجات التائبین در ۳۰ قسمت پخش خواهد شد.

برنامه شرح مسطور عنوان برنامه دیگری است که در ماه مبارک رمضان هر روز به معرفی یک شخصیت قرآنی می‌پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی کاشانی و کارشناسی و شرح این مباحث بر عهده حجت الاسلام موسوی مطلق است.

برنامه نکات ناب که تفسیر موضوعی قرآن کریم است توسط حجت‌الاسلام قرائتی با تهیه کنندگی جمشیدی در این ایام ارائه می‌شود.

برنامه فانوس موشن گرافیکی است با موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان که در متن و نریشن آن بازطراحی مجدد صورت گرفته و از اول فروردین به عنوان میان برنامه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد. همچنین موشن گرافیک محمد مثل گل بود، از برنامه‌های جدید شبکه قرآن است که در زمان کوتاه به سئوالات و پرسش‌های دینی کودکان با زبان خودشان پاسخ می‌دهد. احکام نوجوانان موشن گرافیک با سبک رئال گرافیک برای آشنایی نوجوانان به مباحث احکام برای ایام ماه مبارک رمضان در ۳۰ قسمت، از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

برنامه ارحام در ایام ماه مبارک رمضان با موضوع برقراری صلح و آشتی بین دو نفر به موضوعات و توصیه‌های دینی از قبیل عفو، بخشش و گذشت می‌پردازد. این برنامه با تهیه کنندگی مهرداد خسروی به روی آنتن می‌رود.

برنامه یاد خدا برنامه‌ای کارشناس محور که به تفسیر، اخلاق و تاریخ انبیا در سوره‌های قرآنی و احادیث توسط کارشناسان مجرب می‌پردازد. پخش تلاوت‌هایی از قاریان ممتاز و برجسته جهان اسلام، در ساعات مختلف کنداکتور شبکه به مدت ۳۰ روز در نظر گرفته شده است که از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

برنامه صهبا درقالب جنگ قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ساعت ۲۲ پخش می‌شود. مجموعه مستند سفرقند سری سوم در نوروز با عنوان بود و نبود به روی آنتن شبکه قرآن می‌رود. این مجموعه روایت سفر دانش‌آموزان و نوجوانان به استان‌های جنوبی کشور از جمله بندر بوشهر است که با تاریخ و قدمت آن بیشتر آشنا می‌شوند.

روایت انسان و کلید بهشت با موضوع معرفی یک شخصیت که در حوزه قرآن فعالیتی داشته است پخش می‌شود. همچنین برنامه نمادین با تهیه کنندگی محمدهادی سرانجام، میزگردی است که در آن فعالان حوزوی فعال در عرصه سینما در خصوص رابطه دین و سینما گفتگو خواهند کرد از جمله برنامه‌های معارفی و مجموعه مستند‌هایی است که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

شبکه امید

برنامه سحرگاهی سحرونه با اجرای محمدمیرزازاده از شبکه امید پخش می‌شود. ساعت ۶ صبح هم مراسم ترتیل‌خوانی از آستان مقدس حضرت ابراهیم بن موسی بن جعفر (ع) مشهور به امامزاده نرمی اصفهان (ضبطی) به روی آنتن می‌رود. همچنین جزء‌خوانی نوجوانان هر روز ساعت ۱۲:۱۵ صبح از حرم حضرت معصومه (س) به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شود.

شبکه امید مسابقه استعدادیابی گروه‌های جهادی نسل قاسم را با اجرای رامتین چیت‌سازان و محمدصادق تربتیان برای مخاطبان خود و روزه‌اولی‌ها پخش می‌کند. این برنامه تلاش خود را بر نمایش فعالیت‌های خودجوش و جهادی قرار داده که سبب رشد و تعالی جامعه شده‌اند.

ویژه برنامه الهیه شبکه امید نیز یک مجله ترکیبی است که برخی از آیتم‌‎های آن توسط نوجوانان ساخته شده و برخی دیگر نیز ادعیه و اذکار و آداب سحرگاهی است. برنامه معارفی به توان خدا هم از شبکه امید پخش می‌شود.

شبکه سلامت

ویژه برنامه افطار رمضان ۱۴۰۲ با نام ماه ماه به صورت زنده با اجرای اسماعیل باستانی به مدت ۵۰ دقیقه قبل از اذان مغرب به روی آنتن شبکه سلامت سیما می‌رود. در این برنامه بخش‌های متنوع و جذابی برای بینندگان تهیه شده و میهمانانی از حوزه سلامت به این برنامه دعوت شده‌اند.

شبکه کودک

سر سفره خدا ویژه برنامه سال تحویل و سحر ماه مبارک رمضان است که با اجرای حامد مدرس، امیر سهیلی، احسان مهدی در خانه‌ای مجاور یک مسجد هر سحر نمایش طنز اجرا می‌کنند و میزبان مهمانانی ویژه می‌شوند؛ همچنین سال تحویل این برنامه میزبان تعداد زیادی از مجریان، بازیگران و عروسک‌های حوزه کودک صداوسیماست. این برنامه موفق بعد از ۳ سال دوباره به آنتن رمضانی شبکه کودک بازمی‌گردد.

برنامه جشن فرشته‌ها در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۴ پخش می‌شود. این برنامه در هر قسمت به داستان یک دختر ۹ ساله و ماجرا‌های به سن تکلیف رسیدنش می‌پردازد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها