استاندار مازندران:

رابطه گرایش‌های اقتصادی استان مازندران با هواشناسی تحلیل شود

«حسینی پور» با بیان این که هواشناسی مازندران می‌تواند با ارائه آمارها و تحلیل‌ها در برنامه ریزی و چشم اندازهای استان وارد عمل شود، گفت: رابطه گرایش‌های اقتصادی استان با هواشناسی تحلیل شود. ‎
کد خبر: ۵۸۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ - 23March 2023

///به گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سیدمحمود حسینی پور» استاندار مازندران امروز پس از بازدید از بخش‌های مختلف اداره کل هواشناسی استان در جمع کارکنان این اداره کل، با بیان این که هواشناسی مازندران می‌تواند با ارائه آمار‌ها و تحلیل‌ها در برنامه ریزی و چشم انداز‌های استان وارد عمل شود، اظهار داشت: رابطه گرایش‌های اقتصادی استان با هواشناسی تحلیل شود. ‎

وی افزود: ارائه تحلیل‌های چندین ساله هواشناسی مازندران به طور مثال در حوزه بارندگی‌ها و میزان کاهش باران و آب در مناطق مختلف استان می‌تواند به مسئولان این کمک را بکند تا در برنامه ریزی‌های آینده این موضوعات را مورد نظر قرار دهند.

استاندار مازندران، تصریح کرد: امروزه پایش‌های هواشناسی نقش مهمی در برنامه ریزی‌های هر جامعه دارد و فراتر از بحث‌های هواشناسی است.

وی ادامه داد: زمانی اهمیت این سازمان کمتر در جامعه شناخته شده بود، اما هر چقدر پیش می‌رویم اهمیت و جایگاه این سازمان بیشتر نمود پیدا می‌کند که بخشی از این ناشناخته بودن ناشی از عدم شناخت جامعه در خصوص عملکرد این سازمان است.

حسینی پور، گفت: کشور ایران در کنوانسیون جهانی هواشناسی در جایگاه خوبی قرار دارد، هرچند از نظر سخت افزاری با کمبود مواجه ایم، اما در زمینه نرم افزاری با بکارگیری نیرو‌های مستعد و توانمند این خلاء را پوشش داده است.

وی اظهار داشت: وضعیت مازندران با توجه به اینکه نخستین اولویت مازندران کشاورزی است باید رابطه گرایش‌های اقتصادی استان با هواشناسی را تحلیل کنیم.

به گفته استاندار مازندران در اولویت‌های بعدی مازندران همچون گردشگری یکی از ملزومات مسافران اطلاعات مربوط به اداره کل هواشناسی است در انتخاب مقصد و مسیر‌های سفر تاثیر دارد.

وی بیان کرد: مازندران نقش اساسی در پایش‌های سازمان هواشناسی دارد که این موضوع از نظر کارکردی بسیار حائز اهمیت است و باید این جایگاه را با ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری امکانات حفظ کنیم.

حسینی پور، تقویت رابطه میان دانشگاه‌ها و هواشناسی را از نکات موثر برای ارتقای این سازمان تخصصی حائز اهمیت دانست و گفت: همچنین آگاه سازی جامعه نسبت به فعالیت‌های هواشناسی می‌تواند از گمنامی فعالیت آن بکاهد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت راهبردی یکی از ضروریات در اداره امور جامعه است، اظهار داشت: مدیریت راهبردی یعنی اینکه برای یکصد سال آینده در خصوص تامین آب برنامه ریزی شود تا مشکلی بوجود نیاید.

حسینی پور ادامه داد: این اداره کل یک سازمان عملیاتی است جدا از گزارش‌های نقطه‌ای می‌بایست برای برنامه‌های درامدت استان گزارش تحلیلی ارائه نماید، میز دائم آب و هواشناسی می‌بایست بصورت هفتگی تشکیل شود.

استاندار مازندران یکی از مشکلاتی که در حوزه مدیریت‌ها وجود دارد را عدم بهره گیری از ابزار‌ها به طور لازم دانست و عنوان کرد: اداره کل هواشناسی یکی از آن ابزار‌های لازم است که نشان می‌دهد هنوز آنگونه که باید و شاید از ظرفیت آن استفاده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه هواشناسی مازندران می‌بایست در زمینه ارسال و انتشار اخبار در فضای مجازی فعال‌تر عمل کند و برای بروز هر اتفاقی آمادگی لازم را داشته باشد، گفت: امروزه صدا و سیما تنها محل رجوع افراد برای دریافت اخبار نیست و فضای مجازی هم این محل ارجاع را پیدا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار