معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر خبر داد؛

آماده‌باش امدادگران در برف و باران ۷ استان کشور

مرادی‌پور از آماده‌باش امدادگران جمعیت هلال احمر در هفت استان کشور به دنبال پیش بینی بارش شدید و رگباری باران و برف در ارتفاعات خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ - 22March 2023

آماده‌باش امدادگران در برف و باران ۷ استانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس،  مرتضی مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی بارش شدید و رگباری باران و بارش برف در ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران، گستان، سمنان، خراسان شمالی و رضوی، امدادگران جمعیت هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند.

معاونت آموزش پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر نیز برای پیشگیری از حوادث و سوانح ناشی از تغییرات جوی و حفظ سلامت هموطنان و مسافران در ایام نوروز، رعایت نکات ایمنی زیر را ضروری اعلام کرد: وسیله نقلیه خود را مجهز به تجهیزات زمستانی (لاستیک یخ‌شکن، زنجیر چرخ، ضد یخ، محلول شیشه‌شور، تیغه شیشه پاکن، سیم و تسمه بکسل و ...) کنید. قبل از تردد در مناطق سردسیر و جاده‌های برف‌گیر، حتماً اخبار وضع هوای آن مناطق را از صداوسیما یا سازمان هواشناسی پیگیری کنید. سیستم گرمایش و بخاری وسیله نقلیه را بررسی و عیب احتمالی را برطرف کنید و هنگام عبور از مناطق برف و بارانی، از رانندگی به‌تن‌هایی خودداری کرده و حتماً دیگران را از برنامه حرکت و مقصد خود مطلع کنید.

همچنین به‌منظور حفظ ایمنی خود و سرنشینان وسیله نقلیه، قبل از ورود به محور‌های پربرف یا پرترافیک از پر بودن باک و مخزن سوخت اضطراری وسیله نقلیه مطمئن شوید. برای آمادگی هنگام شرایط اضطراری در مسیر‌های برفگیر و مناطق کوهستانی، مقداری وعده غذایی (کنسرو، خرما، نان و ...) همراه خود بردارید.

براساس اعلام سایت هلال احمر، ندای امداد هلال‌احمر با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و امداد و نجات افراد حادثه دیده در سراسر کشور است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار