معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد؛

توقیف ساعتی ۱۲۱۳ خودرو در پایتخت

سرهنگ مومنی از توقیف ساعتی هزار و ۲۱۳ دستگاه خودرو در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ - 24March 2023

توقیف ساعتی ۱۲۱۳ خودرو در پایتختبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ احسان مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت.: حدود ۶۰ درصد از تصادفات تهران به بزرگراه‌ها مربوط است و بخش عمده آن‌ها به خصوص در تعطیلات نوروزی به تخلفات دنده عقب مربوط می‌شود.

سرهنگ مومنی درباره آمار تخلف دنده عقب در ایام نوروز، افزود: طی تحقیقات پلیس راهور به این نتیجه رسیدیم که بخش عمده‌ای از مسافران پایتخت به دلیل گم کردن آدرس‌ها در بزرگراه‌ها و بی‌توجهی به تابلو‌ها و علائمی که مشخص کننده مسیر‌ها و مقصد مسافران است، در بزرگراه‌ها اقدام به تخلف دنده عقب می‌کنند که این مسئله یکی از دلایل اصلی تصادفات بزرگراه‌ها در کنار گزینه‌هایی مانند سرعت، سبقت غیرمجاز و تغییر مسیر‌های ناگهانی است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: لطفاً مسافران در شهر تهران با استفاده از مسیریاب‌ها تردد کنند تا مجبور نباشند به دلیل گم کردن مسیر در بزرگراه‌ها توقف یا اقدام به دنده عقب کنند.

وی افزود: در راستای ایجاد نظم و امنیت ترافیکی و برخورد با تخلفات حادثه ساز به منظور افزایش ایمنی و کاهش حوادث رانندگی طرح توقیف ساعتی در معابر بزرگراهی تهران در حال اجرا است.

مؤمنی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ در طرح نوروزی تاکنون با هزار و ۲۱۳ توقیف ساعتی و هزار و ۶۳۲ فقره اعزام به پارکینگ با متخلفان برخورد کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار